نیکی هیلی اعلام کرد

آمریکا از پیمان جهانی زیست محیطی سازمان ملل حمایت نمی‌کند

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۵:۲۲
    کد خبر :277988

نیکی هیلی در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا از طرح پیشنهادی برای آوردن قانون زیست محیطی بین‌المللی تحت یک پیمان قانونی الزامی در سازمان ملل متحد که در اواخر هفته جاری در مجمع عمومی سازمان ملل به صورت مقدماتی به رای گذاشته خواهد شد، حمایت نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، این پیمان جهانی زیست محیطی که فرانسه بانی اصلی آن بوده و از حمایت امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل برخوردار است، تلاشی برای تحکیم آن چه که «ماهیت متلاشی قانون محیط زیست» نامیده می‌شود و نیز برای قانونی کردن و قرار دادن آن در دسترس تمامی شهروندان است.

نیکی هیلی، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، اظهار کرد: سازمان های بین المللی در تلاشند تا آمریکا را به تعهدات زیست محیطی اجبار کنند که شهروندان و کسب و کارهای این کشور را بدون منتفع شدن از مزایایی بزرگ، ملزم به پرداخت هزینه‌هایی سنگین می‌کند. به همین علت این طرح پیشنهادی جهانی در راستای منافع ما نبوده و ما با آن مخالف هستیم.

پیش‌تر نیز تنها چند هفته پس از این که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از توافق تغییرات اقلیمی پاریس خارج شد، این توافق توسط گروهی ۸۰ نفره از کارشناسان قانونی از ۴۰ کشور تنظیم شد.

در ماه سپتامبر ماکرون با تعیین اهداف پیمان جهانی زیست محیطی جدید در سازمان ملل بیان کرد: این چارچوب علاوه بر ایجاد حقوق، وظایفی نیز برای بشریت در نظر گرفته است.

از سوی دیگر “کاترین تینکر”، استاد دانشگاه و متخصص حقوق بین‌الملل زیست محیطی نیز با اشاره به صدها توافق چند جانبه‌ای که در حال حاضر وجود دارد، گفت: اگر چه اهداف این پیمان جهانی برای محیط زیست مفید بوده و ممکن است به عنوان راهنمایی برای برخی از کشورها عمل کند اما اکنون نیازی به پیمان های عمومی وجود ندارد.

به گزارش فاکس نیوز، وی در ادامه بیان کرد: هم اکنون ۱۵۰۰ توافق چند جانبه زیست محیطی که در ۴۰ سال گذشته از سوی کشورهای مختلف به تصویب رسیده است در منطقه وجود دارد و اکنون زمان عمل به این توافقات است چرا که تعهدات متعددی از جمله توافق پاریس و برنامه ۲۰۳۰ توسعه پایدار سازمان ملل وجود دارد که عمل به آنها ضروری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید