فضلی: امیدواریم با دیپلماسی قوی‌تر از این مرحله عبور کنیم

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۳:۰۹
    کد خبر :277808

وزیر کشور با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: ما ملّت مستقلی هستیم و امیدواریم ان‌شاءالله با حفظ وحدت، انسجام و تلاش بیشتر و دیپلماسی قوی تر از این مرحله عبور کنیم.

به گزارش بازتاب به نقل از فارس ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، امروز(چهارشنبه 19 اردیبهشت) در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سؤالی در مورد خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: این موضوع ماه‌ها است که در دولت مطرح شده و کارگروه‌های مختلف اقتصادی تجاری،امنیتی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه همه تصمیمات برای سناریوهای مختلف اتخاذ شده است تصریح کرد: سخنان شب گذشته رئیس‌جمهور، تقریباً جمع‌بندی همه آن تصمیمات بود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: ما یک تعهدی داده‌ایم که روی آن بودیم و خواهیم ماند. آمریکا ثابت کرده که بدعهدی می‌کند و نمی‌شود به تعهدات آن توجه داشت.

رحمانی فضلی تصریح کرد: ما ملّت مستقلی هستیم و امیدواریم ان‌شاءالله با حفظ وحدت، انسجام و تلاش بیشتر و دیپلماسی قوی تر از این مرحله عبور کنیم.

وی در مورد ادامه برجام با اروپا اظهار داشت: همانطور که آقای رئیس‌جمهور گفتند باید با اروپایی‌ها وارد میز مذاکره شویم. مدّت زمانی را مشخص کردند که اگر در آن زمان، احساس شود رفتار آنها منطبق با همین موضع‌گیری‌هایی است که اتخاذ می‌کنند، برجام را ادامه می‌دهیم.

وزیر کشور در پاسخ به سؤالی در مورد مذاکره موشکی گفت: مذاکره موشکی اصلاً و ابداً قابل طرح نیست.

رحمانی فضلی در پاسخ به سؤالی در مورد ضرورت گفت‌وگوی ملّی در شرایط فعلی اظهار داشت: من نمی‌دانم معنی گفت‌وگوی ملّی چیست. چنین خلائی وجود ندارد. موضوعی که ما باید دنبال کنیم، بحث وحدت و انسجام است. ما باید گفتمانی را در کشور تقویت کنیم که منافع ملّی و قدرت ملّی ما را تقویت کند که گفتمان وحدت و انسجام است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید