سناتور جمهوریخواه آمریکا: برجام ایران را به قدرت هسته ای بدل کرد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ ۱۴:۰۷

سناتور’مارک روبیو’ که در جریان انتخابات ریاست جمهوری رقیب جمهوریخواه ترامپ بود، امروز ( پنجشنبه) اذعان کرد: توافق هسته ای با ایران، این کشور را به یک قدرت هسته ای مبدل خواهد کرد.

روبیو در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: این توافقنامه (برجام) به ایران اجازه می دهد تا همه زیرساخت مورد نیاز خود را برای تبدیل شدن به یک قدرت هسته ای حفظ نماید.
اظهارات این سناتور آمریکایی در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با بیان این ادعا که باراک اوباما با امضای برجام به آمریکا و بسیاری از کشور های متحد آن در خاورمیانه لطمه زد، گفت: او با خروج نابهنگام از خاک عراق موجب پیدایش یک خلا امنیتی در این کشور و ظهور و به قدرت رسیدن داعش شده است.
این در حالی است که شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید تاکید کرده است: دونالد ترامپ پس از بررسی این توافق، در خصوص برجام تصمیم خواهد گرفت.
وی تصمیم دونالد ترامپ برای تعلیق تحریم های هسته ای ایران را یک تصمیم خردمندانه خواند.
سخنگوی کاخ سفید گفت: طی 90 روز آینده این توافق را بررسی می‌کنیم تا مشخص شود وضعیت توافق چگونه است و پیشنهادات خود را به ترامپ ارائه می‌کنیم.
در همین خصوص،ﺟﺎن ﻟﯿﻤﺒﺮت، مسئول ﭘﯿﺸﯿﻦ پرونده اﯾﺮان در وزارت ﺧﺎرﺟﻪ آﻣﺮﯾﮑﺎ نسبت به دستاوردهای کنفرانس لابی ‏صهیونیستی ایپک علیه برجام وایران ابراز تردید کرد وگفت ترامپ برای حفظ جایگاه ریاست جمهوری و اعتبار ‏بین المللی آمریکا چاره ای جز پایبندی به توافق هسته ای نداشته و برای مبارزه با داعش باید نقش منطقه ای ایران را جدی ‏بگیرد.‏

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید