تقابل معنادار نماگرها در اولین روز بی برجامی

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۳:۰۰
    کد خبر :277788

معاملات بازار سهام در روز واقعه با حجم و ارزش قابل توجهی در حال انجام است. تا این لحظه شاخص کل با صعود 120 پله ای به رقم 93 هزار و 730 واحد رسیده است.

شب گذشته سرانجام برجام از حالت 5+1 درآمد و تمام بازارهای مالی دنیا از بلاتکلیفی خارج شدند. نفت برنت سقف سه ساله خود را لمس کرد و از سویی دیگر سهام شرکت های هواپیمایی آمریکایی و اروپایی سقوط کردند.

اما از صبح امروز معاملات بورس تهران به گونه ای دیگر رقم خورد و شاخص کل به صورت ملموسی رشد را تجربه کرد. اما رفته رفته که از حمایت حقوقی ها کاسته شد، شاهد عقب نشینی شاخص از صعود بیشتر بودیم.

در جریان دادوستدهای امروز تا این لحظه تنها نماگر اصلی بازار در محدوده مثبت قرار دارد و شاخص هم وزن با افت 109 واحدی (کاهش 0.66 درصدی) به رقم 16 هزار و 528 واحد بازگشته است. شاخص فرابورس هم با عقب نشینی 5.6 واحد در پله یک هزار و 72 واحد نوسان می کند.

تا کنون یک میلیارد و 163 میلیون ورقه بهادار به ارزش 303 میلیارد تومان دادوستد شده است که از این میزان 90 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در بورس اختصاص داشته است.

در میان گروه های صنعت، خودرو و ساخت قطعات بیشترین تاثیر منفی را پذیرفته و تمام نمادهای این گروه حتی با حمایت حقوقی ها نیز در محدوده های منفی در حال معامله هستند. البته شاخص گروه فلزات اساسی نیز راه رفته را بازگشت و امروز با افت 1.2 درصدی مواجه شد.

در بین نمادهای تاثیرگذار نیز معاملات مثبت «شبندر»، «فارس» و «همراه» شاخص را 130 واحد افزایش دادند اما از سویی دیگر منفی های «فولاد»، «شپنا» و «وکار» ترمز رشد بیشتر شاخص را کشیدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید