تشکیل ۱۱۸ تیم استارتاپ/ اشتغالزایی فارغ التحصیلان با کمترین هزینه

    کد خبر :277772

مدیر مرکز شتاب‌دهی نوآوری پارک فناوری پردیس با اشاره به آمار شتابدهنده ها و استارتاپ ها گفت: تاکنون ۲۶ شتابدهنده ایجاد شده که خروجی حمایت آنها از استارتاپها، ایجاد ۱۱۸ شرکت است.

سید علی هزاوه امروز در نشست خبری اظهار کرد: تاکنون این مرکز از ۲۰۹ رویداد کارآفرینی که مشمول ۱۷ هزار نفر شده‌اند، حمایت کرده است.

وی افزود: این رویدادهای کارآفرینی در بیش از ۵۰ شهر از ۲۸ استان برگزار شده که در نهایت هر یک از ایده‌های ارائه شده در این رویدادها به محصول نهایی مورد نیاز مردم تبدیل شود.

مدیر مرکز شتاب‌دهی نوآوری پارک فناوری پردیس با بیان اینکه رویدادهای کارآفرینی توسط بخش‌های خصوصی و انجمن‌های علمی برگزار شده‌اند، گفت: مرکز شتاب‌دهی نوآوری در ایجاد فضای این‌چنینی برای تبدیل ایده‌ها به محصول، نقش‌آفرینی می‌کند.

هزاوه با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶ شتاب‌دهنده در مرکز شتاب‌دهنده نوآوری عضو هستند، افزود: تهران، البرز، اصفهان، یزد، کرمانشاه و مشهد از جمله استان‌هایی هستند که شتاب‌دهنده‌ها در آن فعالند. همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان، همدان، اردبیل و قم، استان‌های متقاضی هستند که در حال حاضر درخواست برای ایجاد شتاب‌دهی دارند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از شتاب‌دهنده‌ها که در واقع از سرمایه‌گذاران و رابطان صنعت هستند، برای فعالیت در استان‌ها توسط مرکز شتاب‌دهی نوآوری در حال بررسی و ارزیابی است.

به گفته مدیر مرکز شتاب‌دهی نوآوری پارک فناوری پردیس، تاکنون و در طی سه سال اخیر که مرکز شتاب‌دهی نوآوری ایجاد شده، ۲۰۰ تیم داخل شتاب‌دهنده‌ها تشکیل شده‌اند که ماحصل اینها ایجاد ۱۱۸ استارتاپ بوده است.

هزاوه با بیان اینکه از این تعداد ۵۰۰ نفر مشغول به کار شده‌اند، گفت: اشتغال از این طریق کم‌هزینه‌تر از مدل‌های دیگر برای اشتغالزایی است.

به گزارش مهر، وی با تأکید بر اینکه تمام اعضای استارتاپ‌ها از فارغ‌التحصیلان بهترین دانشگاه‌ها هستند، اظهار کرد: اعضای شتاب‌دهنده‌ها سرمایه‌گذاران و صنعتگرانی هستند که نیاز جامعه در صنعت مورد نظر را می‌دانند و از استارتاپ‌هایی برای رفع این نیازها حمایت می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید