دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌شرقی:

بارش‌های اخیر تأثیر چندانی در افزایش تراز دریاچه ارومیه نداشت

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۲:۵۰
    کد خبر :277758

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌شرقی گفت: بارش‌های اخیر تأثیر چندانی در افزایش تراز دریاچه ارومیه نداشته است، چون بارش به رواناب تبدیل نشده تا به دریاچه ریخته شود.

«خلیل ساعی» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که سال گذشته تراز آب دریاچه ارومیه 1270.98 بود، اظهار کرد: تراز فعلی دریاچه ارومیه 1270.76 بوده که 22 سانتی متر نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی با بیان این‌که سال گذشته 45 درصد اعتبارات برای اجرای برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه تأمین شد، افزود: بودجه سال 97 برای اجرای برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه هنوزمشخص نشده است، برای سال 97 پروژه‌های دستگاه‌ها را جمع‌آوری می‌کنیم تا براین اساس ستاد احیای دریاچه پروژه‌ها را به برنامه بودجه اعلام کند تا بودجه سال 97 برای اجرای برنامه‌های احیای دریاچه مشخص شود.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به پروژه‌ها جهت احیای دریاچه ارومیه، گفت: پروژه‌هایی از جمله تصفیه‌خانه مدول دوم تبریز که مازاد بر اعتبارات سال 96 از طریق شرکت آب و فاضلاب شهری اجرایی می‌شود و آب حاصل از آن تا پایان سال 97 و 98 انتقال می‌یابد.

وی افزود: لایروبی مسیرهای منتهی به دریاچه ارومیه که موجب جمع‌آوری آب‌های موجود در محوطه و هدایت آن به پیکره آبی دریاچه می‌شود، تداوم دارد.

ساعی یادآور شد: شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی نیز عملیاتی از جمله جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز در اطراف دریاچه و مسئولیت کنترل‌های هوشمند و انسداد چاه‌های غیر مجاز را اجرایی می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید