تماس ترامپ با رییس جمهور چین: امیدواریم مسایل اقتصادی دو طرف را به طور مطلوب حل کنیم

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۲:۴۹
    کد خبر :277756

شی جین پینگ’ رییس جمهوری چین و ‘دونالد ترامپ’ رییس جمهوری آمریکا سه شنبه شب در یک تماس تلفنی بر «توسعه روابط اقتصادی و حل مشکلات تجاری» تاکید کردند.

به گزارش بازتاب از شینهوا، ‘شی جین پینگ’ رییس جمهوری چین در این تماس ابراز امیدواری کرد دو کشور تفاهمات به دست آمده در دیدار اخیر دو طرف در پکن را اجرا کرده و ضمن حفظ رفت و آمدها در سطوح مختلف و بر اساس احترام و منافع متقابل، به همکاری و مهار اختلافات پرداخته و برای پیشبرد توسعۀ سالم و باثبات دو کشور تلاش کنند.
وی با اشاره به رایزنی دو طرف در پکن درباره مسایل اقتصادی و تجاری اظهار داشت: دو طرف می توانند ضمن حفظ ارتباطات، روش مطلوبی برای حل مسایل موجود پیدا کرده و نتیجه برد برد به دست آورند.
رییس جمهوری آمریکا نیز در این تماس اعلام کرد: آمریکا به توسعه روابط خود با چین بسیار اهمیت داده و وی از حفظ ارتباطات نزدیک با رییس جمهوری چین انتظاراتی دارد.
ترامپ افزود: آمریکا امیدوار است با تلاش مشترک با چین، همکاری عملی در ابعاد مختلف را تقویت بخشیده، مسایل اقتصادی و تجاری را به طور مطلوب حل کرده و برای به گسترش روابط دو کشور و ایجاد رفاه برای مردم دو کشور یاری کند.
روسای جمهوری دو کشور همچنین درباره اوضاع شبه جزیره کره تبادل نظر کردند.
رییس جمهوری چین در این ارتباط بار دیگر بر موضع چین در این مساله تاکید کرد و گفت: چین از دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی استقبال کرده و امیدوار است دو طرف با ایجاد اعتماد متقابل و با اتخاذ اقدامات مرحله ای از طریق رایزنی، نگرانی های یکدیگر را برطرف کرده و به طور مشترک به پیشبرد روند حل سیاسی مساله شبه جزیره کره یاری کنند.
شی افزود: چین مایل است همچنان برای عاری شدن این شبه جزیره از سلاح هسته ای و برقراری امنیت درازمدت در منطقه نقش مثبت ایفا کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید