آپدیت جدید گوگل اسیستنت به کودکان یاد می‌دهد مودب باشند

    کد خبر :277748

با به‌روزرسانی جدید گوگل اسیستنت، اکنون این دستیار صوتی به کودکان یاد می‌دهد درخواست‌های خود را به شکل مودبانه‌ای مطرح کنند.

گوگل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان خود، قابلیت جدید گوگل اسیستنت را با نام «Pretty Please» برای خانواده‌ها معرفی کرد. این ویژگی به کودکان یاد می‌دهد تا هنگام تعامل با گوگل اسیستنت از لحن مودبانه استفاده کنند. این دستیار صوتی نیز در پاسخ از آن‌ها تشکر خواهد کرد.

برای مثال، هنگامی که کودکان از لفظ مودبانه‌ی «لطفا» استفاده می‌کنند، اسیستنت در عین انجام وظیفه‌ی درخواست‌شده با نوعی پاداش مثبت به آن‌ها پاسخ خواهد داد. در خلال اجرای نمونه‌ی نمایشی این قابلیت، اسیستنت در حال تعامل با کودکان و گفتن عباراتی همچون «ممنون به خاطر گفتن لطفا»، «ممنون برای چنین درخواست مودبانه‌ای» یا «تو خیلی مودب هستی» نشان داده شد.

این ویژگی در زمانی از راه می‌رسد که والدین نگران این شده‌اند که کودکان خود در حال یادگیری رفتار بی‌ادبانه با دستیارهای صوتی در اسپیکرهای هوشمند و بازتاب آن در تعاملات خود با مردم هستند. آمازون نیز به‌تازگی با ارائه‌ی یک به‌روزرسانی برای الکسا به نام Magic Word تلاش کرد تا این مشکل را برطرف کند. گوگل می‌گوید این ویژگی جدید تا پایان سال منتشر خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید