سخنگوی هیأت رئیسه مجلس: پذیرش برجام تصمیم همه نظام بود، برخی آن را چوبی برای زدن دولت نکنند

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۸:۵۶
    کد خبر :277360

نعمتی گفت: همه ما در مشکلات امروز کشور به نوعی مقصریم، پس واقعا با همدلی و گفتگو برای حل مشکلات کشور هم اندیشی کنیم و راهکار بیابیم.

به گزارش نامه نیوز : شب گذشته دونالد ترامپ اعلام کرد که آمریکا از برجام خارج شده است.

این سخنان او در واقع عمل به وعده ای بود که از ابتدای روی کار آمدنش مطرح کرده بود.

این تصمیم جدای از واکنش های بین المللی ، واکنش های زیادی نیز در داخل کشور داشته و خواهد داشت.

در مورد این رویداد بین المللی و تاثیرات آن در داخل کشور با بهروز نعمتی عضو هیات رییسه مجلس گفت و گو کرده است .

بهروز نعمتی در پاسخ به خبرنگار ما گفته است: ترامپ با این رفتار بیشتر به دنبال آن است که فرصت برای خود ایجاد کند تا به اهداف کاسبکارانه‌اش جامه عمل بپوشاند. در واقع به نوعی دارد از برجام استفاده می کند تا در منطقه و کشورهای مختلف دنیا بتواند معاملات سیاسی انجام دهد.

وی با بیان اینکه آمریکا هیچ گاه به برجام ورود پیدا نکرد که حالا بخواهد از آن خارج شود، درباره وظیفه اصولگراها نسبت به دولت در این اوضاع و احوال افزود: باید با همدلی و همفکری بیشتر بر ظرفیت های خود تکیه کنیم تا آنکه منتظر بمانیم که کارهایی در خارج بخواهد انجام شود یا انجام نشود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس درباره انتظار خود از مخالفان برجام در فضای جدید کنونی اظهار کرد: فضای امروز کشور به گونه ای است که همه باید به هم کمک کنیم، مجلس، دولت، قوه قضائیه و گروه های سیاسی به سمتی بروند تا با همگرایی مشکلات کشور حل شود.

وی با بیان اینکه تعارف ندارد، همه ما در مشکلات امروز کشور به نوعی مقصریم، ادامه داد: هر کدام ما در یک دوره ای از چهل سال عمر انقلاب اسلامی مسئولیتی داشتیم، چه فرقی می کند که اصولگرا، اصلاح طلب، معتدل یا مستقل باشیم. به نظر من فضای کشور باید به سمتی برود که اینرسی جدیدی برای وحدت و همدلی ایجاد شود.

نماینده تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما باید قبول کنیم که ممکن است نوع برخورد امریکایی ها با ما تغییر کرده باشد اما آنها در 40 سال عمر انقلاب همواره درصدد این بودند که با کودتا، تحریم و ایجاد تفرقه بین مردم و حکومت به ایران آسیب بزنند بنابراین با رعایت پذیرش اصل نقادی، بزرگان سیاسی کشور از همه مجموعه ها کنار هم بنشینند و واقعا با همدلی و گفتگو برای حل مشکلات کشور هم اندیشی کنند و راهکار بیایند.

عضو فراکسیون مستقلان ولایی مجلس تأکید کرد: اینکه برخی بخواهند برجام را پاشنه آشیل دولت کنند تا این پاشنه آشیل چوبی برای زدن دولت شود، درست نیست. پذیرش برجام تصمیم همه نظام بود، نه فقط مجموعه خاص بنابراین همه در اتخاذ این تصمیم دخیل هستند.

وی افزود: همه ما باید وحدت و همدلی و همبستگی خود را حفظ کنیم. چه طور در زمان جنگ همه به دنبال آن بودند که مسئله جنگ را به یک سرانجامی برسانند. امروز نیز مشکلات اقتصادی کشور همین است و ترامپ نیز از موضوع برجام دارد سوءاستفاده می کند.

نعمتی تأکید کرد: این التهاباتی که امروز در بازار ارز وجود دارد، واقعا اگر در داخل تعامل کنیم بیشتر می توانیم این موضوع را جمع و جور کنیم تآ آنکه نگران تحریم های آمریکا باشیم. در مجموع به نظر من این چالش را نیز با همفکری و تعامل داخلی می توانیم پشت سر بگذاریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید