بسیاری از مجریان برنامه های کودک بیکار هستند!

    کد خبر :277301

تهیه کننده «خاله شادونه» با اشاره به اسپانسرمحور بودن ساخت برنامه های کودک بیان کرد که در حال حاضر مجریان کودک بیکار هستند و کمتر برنامه ای در این حوزه ساخته می شود.

علی اکبر ذاکری تهیه کننده و برنامه ساز که مسئولیت تولید برنامه های کودک در جشنواره ملی پویانمایی تلویزیون را هم بر عهده دارد گفت: ما مسئولیت کل پوشش رسانه ای نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیون را بر عهده داریم و در این جشنواره هم به سبک و سیاق معمول درخواستی برای حضور خاله شادونه وجود داشت.

وی ادامه داد: ما هم با همکاری ملیکا زارعی مجری برنامه و تیم همراه وی برنامه هایی را برای کودکان آماده کردیم که استقبال زیادی هم از این برنامه ها صورت گرفت.

این تهیه کننده برنامه های کودک و نوجوان درباره ساخت آثار جدید برای تلویزیون اظهار کرد: همانطور که می دانید برنامه های تلویریون از جمله برنامه های کودک و نوجوان مشارکت محور شده است و ادامه این برنامه ها منوط به مشارکت است. البته محدودیت در مشارکت دارد ولی همچنان مشارکت اولویت ساخت یک برنامه است و ما مجبوریم به دنبال اسپانسر در حوزه کودک باشیم.

ذاکری با اشاره به نقاط ضعف این رویکرد یادآور شد: این محدودیت برای پیدا کردن اسپانسر باعث شده که برنامه های کودک افت خیلی چشمگیری داشته باشند. تاثیر آن محدودیت ها باعث شده برنامه های کودک عملا تعطیل شود و یا اگر در حال تولید هستند، مقطعی و یا همچنین تبلیغی باشند.

وی اضافه کرد: اکنون بسیاری از مجریان حوزه کودک بیکار هستند و از ما می پرسند که چرا آنها را به کار دعوت نمی کنیم که البته باید بدانند خود ما تهیه کنندگان کودک هم کمتر مشغول به کار برنامه سازی هستیم و بیشتر به کارهایی در حوزه غیر کودک مجبور به کار هستیم.

ذاکری با اشاره به کم کاری مجریان برنامه های کودک بیان کرد: ما در همین جشنواره پویانمایی مجریان کودکی مثل شهرام لاسمی یا قلقلی را دیدیم که اینها سالهاست فعالیت چندانی ندارند و یا سایر مجریان کودک مثل مهرداد نظام آبادی که بسیار توانمند است حضور چندانی در تلویزیون ندارند.

تهیه کننده «خاله شادونه» در پایان درباره اینکه مجریان کودک چقدر نیاز دارند که خود را به روز کنند، عنوان کرد: نبود مجریان ارتباطی با به روز رسانی آنها ندارد چون برنامه ای وجود ندارد که بخواهند خود را به روز کنند حتی مجریان توانمندی مثل خاله شادونه، عموپورنگ و عموهای فیتیله ای هم حضور پررنگی در برنامه ها ندارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید