دست رد بازار بر سینه موتورهای برقی

  • اقتصادی
  • سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۶:۳۴
    کد خبر :277196

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت ضمن اعلام اینکه افزایش قیمت چندانی در این بخش نداشته‌ایم، گفت: بازار آنچنان از موتورسیکلت‌های برقی استقبال نکرده و با توجه به شرایط کلان‌شهرها، احتمالا از موتورهای هیبریدی استقبال خوبی شود.

محمد خادم منصوری درباره وضعیت بازار دوچرخه و موتورسیکلت اظهار کرد: تا سال گذشته تمام نیاز بازار دوچرخه از طریق واردات از کشورهای چین و تایوان تامین می‌شد که برخی از فعالان این حوزه به مونتاژ این وسیله و تولید برخی از قطعات ورود کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت با بیان اینکه برنامه آینده واردکنندگان دوچره تولید کامل این وسیله است، افزود: تولید دوچرخه آنچنان کار مشکلی نیست و با تجربه مونتاژ و تولید موتورسیکلت در ایران، سرعت فراگیری روند تولید دوچرخه سریع‌تر صورت خواهد گرفت.

خادم منصوری گفت: با پایان یافتن فصل مدارس میزان تقاضا برای خرید دوچرخه افزایش می‌یابد و این در حالی است که به واسطه توجه بزرگسالان به استفاده از این وسیله نقلیه در چند سال اخیر در تمام مدت سال برای دوچرخه به ویژه سایز بزرگسال تقاضای نسبی وجود دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت در رابطه با تأثیر نوسانات قیمت دلار بر بازار بیان کرد: تا به این لحظه تجار از دلار تک نرخی ۴۲۰۰ تومانی استفاده نکرده‌اند و محصولات موجود در بازار با دلار آزاد و قبل از نوسانات ارزی به کشور وارد شده که تجار برای جلوگیری از نوسان قیمت در بازار، قیمت محصولات را افزایش قابل توجهی نداده‌اند.

او خاطرنشان کرد: اگر در آینده دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار تجار قرار ندهد و اگر قرار بر آن باشد که نیاز بازار از طریق دلار آزاد تأمین شود، پیش بینی بر آن است که افزایش ۳۰ درصدی قیمت در بازار رخ دهد.

خادم منصوری در رابطه با قراردادهای پسابرجامی در صنعت موتورسیکلت گفت: یکی از شرکت‌های بخش خصوصی که حدود ۲۷ درصد سهم بازار را در اختیار دارد با شرکت یاماها قرارداد همکاری امضا کرده و از پاییز، محصولات پسابرجامی وارد بازار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در ابتدای امر قرارداد بر پایه مونتاژ موتور در ایران است که رفته رفته داخلی سازی محصول انجام خواهد شد و این در حالی است که محصول قرارداد تولید باتری موتورسیکلت با کیفیت مناسب به بازار عرضه شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت در رابطه با شرایط بازار موتورسیکلت با بیان اینکه حجم قابل توجهی از نیاز بازار معطوف به موتورهای انژکتوری است، گفت: بازار آنچنان از موتورسیکلت‌های برقی استقبال نکرده و به نظر می‌آید با توجه به شرایط کلان‌شهرهای ایران، بازار استقبال خوبی از موتورهای هیبریدی داشته باشد.

خادم منصوری خاطرنشان کرد: نوسانات دلار، آنچنان افزایشی در بازار موتورسیکلت به همراه نداشته و افراد بنابر نیاز خود وسیله نقلیه دو چرخ را خریداری می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید