معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران:

گاز رادون در هوای آزاد تهران نیست

  • اجتماعی
  • سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۵:۱۱
    کد خبر :277084

در پی انتشار خبری در سایت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران مبنی بر وجود «رد پای گاز رادون در هوای تهران»،معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: گاز رادون منبع تولید مصنوعی و انسان ساخت ندارد . این گاز در همه شهرهای دنیا وجود دارد و در هوای محیط تهران هیچ میزان نگران کننده‌ای از آن گزارش نشده است.

به گزارش ایسنا محمد رستگاری با بیان اینکه بررسی ما در خصوص «رادون» در تهران وجود این گاز را در برخی محیط های بسته نشان می‌دهد،اظهارکرد: ضوابط فنی حفاظت از ساختمان‌ها در برابر گاز رادون – که جزئی از استانداردهای ساختمانی است – توسط مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی و سازمان انرژی اتمی تهیه شده است.

رستگاری ادامه داد: امکان کاهش میزان این گاز در ساختمان‌ها از طریق روش‌های ساختمان سازی از قبیل عایق کاری و غیره به‌راحتی امکان پذیر است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران افزود: درخصوص هوای تهران و اندازه‌گیری پارامترهای آلاینده از طریق ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان، محیط زیست استان تهران و شرکت کنترل کیفیت بر مبنای استانداردهای بین المللی و ملی هوای محیط عمل می‌کند که این گاز جزو این پارامترها نیست.

به گزارش اداره کل محیط زیست استان تهران،وی در پایان تأکید کرد: این یک موضوع بهداشتی و در حیطه اختیارات وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی است و دستگاه‌های ذیربط باید در این خصوص اظهار نظر نهایی را انجام دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید