رییس جمهوری از نمایشگاه نفت بازدید کرد

  • اقتصادی
  • سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۳:۴۱
    کد خبر :277005

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری صبح امروز – سه شنبه – از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی بازدید کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از ایرنا، بیست و سومین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی از 16 اردیبهشت ماه به مدت سه روز و با حضور چهار هزار شرکت ایرانی و خارجی در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

رییس جمهوری پس از بازدید از غرفه های این نمایشگاه در جمع شرکت کنندگان در این نمایشگاه سخنرانی می کند.

بیژن زنگنه وزیر نفت، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و محمدرضا نعمت‎زاده مشاور ارشد صنعتی وزیر نفت ، روحانی را در این بازدید همراهی می کنند.

در این نمایشگاه یک هزار و 16 غرفه داخلی به نمایندگی از دو هزار و 500 شرکت ایرانی و 811 غرفه داخلی به نمایندگی از یک هزار و 500 شرکت از 38 کشور دنیا شرکت دارند.

کشورهای آمریکا، آذربایجان، اتریش، اسپانیا، آلمان، امارات متحده عربی، انگلستان، ایتالیا، بلژیک، ترکیه، جمهوری چک، چین، روسیه، ژاپن، سوئد، سوئیس، فرانسه، کرواسی، کره جنوبی، لهستان، هلند، هند، فنلاند، هنگ کنگ، بحرین، قزاقستان، موناکو، کانادا، لیختن اشتاین، عمان، دانمارک، تایوان، نروژ، استرالیا، برزیل، مالزی، سنگاپور و جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه حضور دارند.

کشورهای چین، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، انگلیس، روسیه، ژاپن، کره‌جنوبی، اتریش و هلند در این نمایشگاه پاویون (غرفه ویژه و گروهی) دارند. این نمایشگاه از نظر وسعت و تعداد شرکت‌کنندگان، نخستین نمایشگاه در سطح خاورمیانه و پنجمین نمایشگاه در سطح دنیا به شمار می‎رود.

به جز چهار شرکت اصلی (نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی)، 90 درصد شرکت‌کنندگان در نمایشگاه امسال فعالان بخش خصوصی یا نیمه‌خصوصی هستند.

مهم‌ترین هدف برگزاری این نمایشگاه، تلاش برای جذب سرمایه‌ و انتقال فناوری و معرفی شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی است.

بیست و سومین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی، نخستین نمایشگاه در منطقه خاورمیانه از لحاظ تعداد شرکت کننده و وسعت است و پنجمین نمایشگاه در سطح دنیا است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید