حواشی مهمتر از اصل در انتصابات تیروکمان

  • ورزشی
  • سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۳:۳۰
    کد خبر :276982

مجمع انتخاباتی فدراسیون تیروکمان در حالی برگزار شد که با ورود همه جانبه وزارت ورزش بیشتر از نتیجه از پیش تعیین شده مجمع، حاشیه‌هایش قابل تامل بود.

به گزارش مهر، طی ٦ سال مدیریت (سرپرست و ریاست) محمدعلی شجاعی در فدراسیون تیروکمان، این فدراسیون و ورزشکارانش به اندازه تمام سال های قبل از آن و حتی بیشتر، با حاشیه مواجه بودند که منشا همه آنها دخالت وزارت ورزش و انتخابات غیرقانونی سال ٩٢ بود.

برکناری یکباره رئیس فدراسیون تیروکمان توسط محمد عباسی وزیر وقت وزارت ورزش و بعد از آن برگزاری انتخاباتی که به خاطر تائید نشدن اساسنامه توسط هیات وزیران، غیرقانونی خوانده می شد، کافی بود تا تیر و کمان ایران سال های پرتنشی را سپری کند.

طی این سالها اما فدراسیون تیروکمان، مدیریت آن و تمام اقداماتش حمایت وزارت ورزش را پشت سر خود داشت تا جایی که شجاعی ماه ها پس از اتمام دوره چهار ساله ریاستش، به مدیریت خود در تیر و کمان ادامه داد و در نهایت هم بهمن ماه سال گذشته حکم سرپرستی از وزارت ورزش گرفت تا انتخابات جدید فدراسیونش را هم مدیریت کند!

این انتخابات در حالی امروز برگزار شد که نتیجه آن بر هیچکسی پوشیده نبود. تمام تلاش ها و اقدامات انجام شده در این راستا بود که گزینه وزارت ورزش صاحب رای شود و این اتفاق هم افتاد.

مجموعه وزارت ورزش برای اینکه چارت جدید این وزارتخانه که ماه ها از مطرح شدنش می گذرد را ابلاغ و اجرایی کند و به نوعی از دست شعبانی بهار که معاونتش در این چارت جایی ندارد، راحت شود تمام تلاش خود را کرد تا راه را برای پیشروی و موفقیت گزینه خود هموار کند؛ از اقدامات حمایتی که منجر به نشست شعبانی بهار با روسای هیات های استانی شد گرفته تا انصراف دیگر کاندیداهای جدی این انتخابات و به نوعی رقبای گزینه موردنظر مثل مهدی مبینی.

این تلاش ها حتی در جریان مجمع هم ادامه داشت طوریکه پیش از آغاز آن و به دستور داورزنی، معاون وزیر ورزش به هیچ خبرنگاری اجازه ورود به مجمع داده نشد جز خبرنگار خودِ وزارتخانه!

به گزارش خبرنگار مهر، با این شرایط در مجمعی کاملا از پیش تعیین شده، غلامرضا شعبانی بهار به ریاست فدراسیون تیر و کمان «منصوب» شد تا انتخاب یک فدراسیون دیگر در سایه تصمیمات و اختیارات وزارت ورزش برگزار شود.

به هر حال انتخابات فدراسیون های ورزشی همیشه مهم بوده و هست، بعضا کاندیداها برای موفقیت در آن دست به جیب می شوند و حتی گاهی هم مجلسی ها برای حمایت از گزینه خود، به موضوع ورود کرده و حتی رایزنی هایی با وزارت ورزش انجام می دهند اما اینکه وزارت ورزش به عنوان متولی ورزش در کشور به این موضوع وارد می شود، جای بحث و نقد زیادی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید