هاشمی خبر داد

ارسال پرونده کاندیداهای شهرداری به وزارت کشور/برگزاری جلسه هم اندیشی با دو گزینه نهایی شهرداری

  • اجتماعی
  • سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۳:۲۸
    کد خبر :276970

رییس شورای شهر تهران به برخی شائبات پیرامون انتخاب دو گزینه نهایی شهرداری تهران پاسخ داد.

به گزارش ایسنا محسن هاشمی صبح امروز در حاشیه برگزاری جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران گفت:‌ پروسه انتخاب شهردار با هفت نفر آغاز شد اما نهایتا به چهار نفر رسید که دو گزینه افشانی و حسینی مکارم به عنوان دو نامزد نهایی تصدی پست شهرداری انتخاب شدند و نهایتا در 23 اردیبهشت ماه یک نفر از میان این دو به عنوان شهردار برگزیده خواهد شد.

وی با بیان اینکه از امروز این دو کاندیدا برای ارائه برنامه‌های خود به کمیسیون‌های تخصصی شورا می روند، ادامه داد: به نظر می رسد یک جلسه هم‌اندیشی دیگر با حضور این دو کاندیدا داشته باشیم.

رییس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا آرای کاندیداها مشخص نشد گفت: در مورد آراء صحبتی نشده و صرفا بر اساس حروف الفبا اسامی اعلام شده است اما می توانید در این مورد سوال بپرسید اما من به شخصه اعداد را نمی‌گویم.

وی با بیان اینکه برای انتخاب شهردار تهران چهار شاخص در نظر گرفته شده است، افزود: کارآیی شهردار، توانایی در برقراری انسجام بین شورا و شهرداری، نمایندگی بخش اصلاح‌طلب جامعه از نظر سیاسی و همچنین عدم نظر منفی دولت و نظام در مورد کاندیداها مهم است.

هاشمی با بیان اینکه نهایتا یکی از گزینه‌ها از درون شهرداری و یکی دیگر از بیرون شهرداری انتخاب شد گفت: همه اعضاء مسئولیت افرادی راکه به عنوان کاندیدا معرفی کرده‌اند پذیرفته‌اند و دلایل افرادی که انصراف داده‌اند به غیر از حجت میرزایی که صبح امروز انصراف داد، مشخص است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است از میان این دو نفر یک نفر انصراف دهد، تصریح کرد: نمی‌توانم در مورد احتمال کناره‌گیری پیش‌گویی کنم.

هاشمی همچنین افزود: درجلسه هم اندیشی اخیر با کسب 14 رأی تصویب شد که دیگر لازم نیست گزینه‌های شهرداری معاونین خود را به شورای شهر معرفی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است این دو گزینه انصراف دهند، تصریح کرد: پیشگویی نکنید و اگر فشار نیاورید اینها می‌مانند.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه همان روز اول مشخصات هر هفت نفر را به وزارت کشور داده‌ایم، اظهارکرد:‌ امیدواریم بتوانند دو گزینه نهایی به صورت صد در صد تاییدیه نظام را بگیرند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهار شگفتی اعضای شورا از انتخاب این دو نفر گفت : بعید می دانم شاید در مورد یکی از آنها دچار شگفتی شده باشند اما آرای خودشان است.

هاشمی در پاسخ به این سوال که افرادی امیدوارند شما شهردار شوید افزود:‌ من از آنها تشکر می‌کنم و می‌گویم که آرزو بر جوانان عیب نیست و امیدوارم به آرزویشان برسند.

وی در مورد ابهامات در پرونده یکی از گزینه‌های شهرداری گفت:‌ این کاندیدا حکم قضایی آورد که مشکل مالی ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید