نمایشگاه متفاوتی از گل های نوستالژیک

    کد خبر :27670

اولین نمایشگاه انفرادی عکس های آرمان مولوی در حالی این روزها در گالری سیحون برپاست که این هنرمند ساکن پاریس در عکس های خود فضایی میان عکس و نقاشی را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آرمان مولوی هنرمند عکاس ایرانی ساکن پاریس است که پیش از این در شهر محل اقامت خود نمایشگاه های متعددی را برپا کرده است. او این روزها نخستین نمایشگاه انفرادی عکس هایش در ایران را با نام «روشنی، من، گل، درخت» در گالری سیحون برپا کرده است.

مولوی درباره این آثار به خبرنگار مهر گفت: در این نمایشگاه سه عکس بزرگ در ابعاد یک متر در یک و نیم متر به نمایش در آمده و ۱۶ عکس در ابعاد چاپی ۱۰۰ در ۶۷  که این عکس ها یک پروژه عکاسی هستند که در سه زمان مختلف عکاسی شدند.

وی ادامه داد: در دوران دانشجویی برای اولین بار روی این پروژه کار کردم و بابت آنها جایزه گرفتم. خاطره شیرینی برایم شد و در ذهنم ماند، ضمن اینکه برای خودم جنبه نوستالژیک و شخصی هم داشت. ۲۵ سال بعد سراغ همان موضوع رفتم تا با تکنینک و تجربه ای که اندوخته بودم دوباره این سوژه را عکاسی کنم. یکبار بین سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ و یکبار هم در فاصله سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در این موضوع عکاسی کردم.

این عکاس بیان کرد: سوژه این عکس ها درباره گل و گیاه است اما خاطرات نوستالژیکی را برای خود من زنده می کند. این عکس ها روزهایی را به یادم می آورد که مادرم در باغچه خانه مان گل می کاشت و اولین پروژه حرفه ای ام روی همین موضوع بود اما در واقع همیشه در ذهنم بود که هنرمندان نقاش بسیاری مانند «ون گوگ» و «مونه» و حتی عکاسان مدرن مطرحی درباره گل آثاری را خلق کرده بودند. من می خواستم روی این موضوع به گونه ای کار کنم که قبلا جایی کار نشده باشد.

مولوی در توضیح بیشتر نقطه تمایز این عکس ها نسبت به دیگر آثاری که با این موضوع خلق شدند، گفت: من روی نورپردازی این موضوع بسیار کار کردم. برای همین شما جزئیات برگ ها و گل برگ را هم می توانید در عکس ها ببینید انگار آنها را اسکن کرده باشند. برخی از عکس ها در نقاطی نگاتیو شده اند و برای همین بسیاری از کسانی که عکس ها را می بینند در نگاه اول حس می کنند با آثار نقاشی رو به رو هستند.

این نمایشگاه تا ۱۹ خردادماه در گالری سیحون واقع در  خیابان مقدس اردبیلی، خیابان پسیان، خیابان سینایی، پلاک۲۴ برپاست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید