رگولاتوری در مورد تعرفه اینترنت ایرانسل با فیلترشکن توضیح داد

  • آرشیو
  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۹:۰۰
    کد خبر :276651

پس از اعتراض کاربران در مورد تعرفه اینترنت ایرانسل در صورت استفاده از فیلترشکن و تاکید وزیر ارتباطات بر پیگیری این موضوع، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) در رابطه با این ابهام توضیح داده است.

پس از انتشار اخبار و شکایات دریافتی مبنی بر اعمال تعرفه آزاد اینترنت ایرانسل برای مشترکان دارای بسته‌های فعال در صورت استفاده از فیلترشکن و VPN، حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد با تاکید وزیر ارتباطات برای رسیدگی به حقوق مصرف‌کنندگان و پیگیری‌های رگولاتوری، توضیحات لازم از سوی شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل دریافت شده است.

ماجرای محاسبه تعرفه اینترنت ایرانسل

به گفته فلاح جوشقانی و طبق توضیحات ارائه شده از سوی اپراتور ایرانسل، اطلاعیه مورد استناد در شکایت کاربران مربوط به سال گذشته بوده و در آن اشاره شده که در صورت استفاده مشترکان از نرم افزارهای فیلترشکن و VPN به دلیل عدم امکان شناسایی سایت مورد استفاده، حتی در صورت استفاده از سایت‌های داخلی نیز محاسبه تعرفه بر اساس تعرفه عادی ترافیک بین‌المللی انجام می‌شود و تخفیف سایت‌های داخلی اعمال نخواهد شد. بنابراین این موضوع به هیچ عنوان به معنای محاسبه تعرفه اینترنت ایرانسل بر اساس تعرفه آزاد نبوده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه افزود توضیحات اپراتور ایرانسل در مورد نحوه محاسبه درست بوده و بررسی سیستم‌های صورت حساب این اپراتور از سوی رگولاتوری نشان می‌دهد محاسبه هزینه مشترکان دارای بسته فعال در چارچوب تعرفه‌های اعلامی انجام شده و مبنای محاسبه، تعرفه آزاد نبوده است. وی در پایان تاکید کرد که هیچ حقی از مشترکان این اپراتور در استفاده از بسته‌های اینترنت همراه پایمال نشده و اپراتورها نیز لازم است که در ارائه سرویس‌های خود، توجه لازم به حقوق مشترکان را داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید