دلخوری شدید رشیدپور از احسان علیخانی

    کد خبر :276528

رقابت دو برنامه «حالا خورشید» و «ماه عسل» باعث به وجود آمدن یک سری حواشی شد.

روزنامه خراسان: حتماً خبر گشایش کافه «داونتیسم» را در خیابان ونک تهران شنیده‌اید؛ کافه‌ای که کارکنان آن مبتلا به سندروم داون و اوتیسم هستند. این اتفاق که 4-5 روزی هست در فضای مجازی پیچیده، تحسین و تشویق کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشته و حسابی این کسب‌وکار را رونق داده است.

دیروز صبح یکی از سوژه‌های برنامه «حالا خورشید» شبکه سه همین موضوع بود و رشیدپور با دعوت از یکی از کارکنان اوتیسمی این کافه، درباره این اتفاق صحبت می‌کرد. پیش و در میانه حضور مهمانان، گزارشی از کافه «داونتیسم» دو بار روی آنتن رفت که پرویز نشاط گزارشگر «حالا خورشید» گرفته بود و با چند نفر از کارکنان کافه صحبت کرده بود. اتفاق عجیب اما زمانی افتاد که برنامه در حال اتمام بود و گفت‌وگو با مهمانان برنامه به پایان رسیده بود. وقتی دوربین داشت نمای خداحافظی می‌گرفت، رضا رشیدپور درخواست مدیوم شات کرد تا یک نکته به قول خودش «درگوشی» بگوید. او ضمن تشکر از سازمان بهزیستی برای کمک به این کسب‌وکار، بدون نام بردن از برنامه «ماه عسل»، از دست‌اندرکاران این برنامه انتقاد کرد و گفت: «من تعداد بیشتری از بچه‌ها رو داخل استودیو دعوت کرده بودم ولی اول صبح با بچه‌ها تماس گرفتن و گفتن که نرید توی اون برنامه. ما یه برنامه دیگه می‌خوایم شما رو بفرستیم.»

رضا رشیدپور ضمن گلایه از رئیس بهزیستی استان تهران، نشانی برنامه مذکور را هم داد: «یک برنامه تلویزیونی که در ماه رمضان پخش می‌شود». توضیحات او بیش از همه ذهن‌ها را به سمت «ماه‌عسل» احسان علیخانی می‌برد که به موضوعاتی مشابه با این اتفاق می‌پردازد. او در ادامه از دست‌اندرکاران برنامه مد نظر هم انتقاد کرد: «کار اون‌ها هم خیلی زشت بود. اینو بگم که ما نباید بچه‌ها رو سوژه قلمداد کنیم و بگیم می‌سوزن. بلکه حالا که کافه‌شون راه افتاده، همه‌مون کمک کنیم که کارشون بگیره. نه این که تلفن و تلفن‌کشی [کنیم] که فلان جا نرید، سوژه ماست، می‌سوزه! حیفه ما بچه‌ها رو به چشم سوژه نگاه کنیم. چه بهزیستی و چه رفقای خودم در اون برنامه تلویزیونی.»

جالب است که بلافاصله بعد از پایان صحبت‌های رشیدپور، عوامل پشت‌صحنه «حالا خورشید» برای او دست زدند! انگار زمانی که اهالی «حالا خورشید» از تماس با کارکنان این کافه مطلع شده‌اند، ماجرا برایشان جنبه‌ حیثیتی پیدا کرده و هرطوری بوده، می‌خواستند روی گروه برنامه‌ساز «ماه‌عسل» را کم کنند! نکته عجیب آن که علاوه بر انتشار گسترده خبر راه‌اندازی کافه «داونتیسم» در شبکه‌های اجتماعی، در همین چند روز اخیر هم خبرنگاران رسانه‌های مختلف به این کافه رفته‌اند و از این مجموعه گزارش‌های متعددی در مطبوعات و وب سایت‌های خبری منتشر شده است. بنابراین عملاً این سوژه، آن‌قدرها هم ناب و دست‌اول نیست که عوامل «ماه‌عسل» بخواهند به هر نحوی شده سوژه را برای خودشان نگه دارند.

اتفاقی که دیروز در «حالا خورشید» افتاد، تا حدی مشابه ماجرایی بود که درباره حضور ناصر ملک‌مطیعی در تلویزیون رخ داده بود. در آن زمان عوامل «من و شما» مجوز حضور این بازیگر پیش از انقلاب را از مدیران سازمان گرفته بودند ولی تا زمان پخش این برنامه در جمعه ظهر، عوامل «دورهمی» که چهارشنبه‌شب پخش داشتند، سریع‌تر این بازیگر را به استودیو بردند، برنامه را ضبط کردند و وعده پخش برنامه را در چهارشنبه‌شب دادند! به نظر می‌رسد این روزها رقابت برنامه‌های تلویزیونی وارد مرحله جدیدی شده است و برنامه‌های برند، برای حفظ مخاطب خود حاضر به انجام هر عملی، حتی مهمان‌دزدی و کارهای مشابه هستند؛ در حالی که ذاتاً باید همکاری و همدلی داشته باشند. در این میان نقش مدیریت سازمان صداوسیما هم پررنگ است. در حالی که مدیران تلویزیون به جای هماهنگی و پیشگیری از وقوع موارد این چنینی، به فکر ورود به حوزه‌های بی‌ربط مانند صدور مجوز برای تلویزیون‌های اینترنتی هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید