ایران در حال آمادگی برای حمله تلافی‌جویانه علیه اسرائیل

    کد خبر :276466

مقامات امنیتی رژیم اسرائیل بر این باورند که احتمالاً ایران در پی تلافی‌جویی برای حملات نهم آوریل سال جاری این رژیم به پایگاه هوایی T-4 که طی آن تعدادی از نیروهای ایرانی و سوری به شهادت رسیدند، آماده یک حمله موشکی به رژیم اسرائیل می‌شود.

به گزارش تابناک؛ بر پایه این ادعا، رسانه‌های اسرائیلی به نقل از مقامات امنیتی و دفاعی این رژیم بیان کرده‌اند که اسرائیل در حال آمادگی برای یک حمله موشکی احتمالی از سوی ایران و از طریق پایگاه‌های این کشور در داخل خاک سوریه است. به گفته یکی از این مقامات، ظاهراً ایران در حال آماده شدن برای حملات موشکی به مواضعی در شمال فلسطین اشغالی و در تلافی حملات به T-4 است.

جروزالم پست به نقل از «رانی دنیل»، متخصص امور نظامی و امنیتی در این خصوص بیان کرده که مقامات اطلاعاتی رژیم اسرائیل بر این عقیده هستند که ایران قرار است از نیروهای نظامی شیعه خود مستقر در سوریه و همچنین از طریق حزب‌الله تلافی‌ کند تا به این وسیله انجام این عملیات توسط خود را مخفی نگاه دارد.

هرچند برخی مقامات ارشد اسرائیلی بیان کرده‌اند که ایران در پی یک حمله گسترده علیه اسرائیل است، مقامات اطلاعاتی این رژیم بیان می‌کنند که ایران از هرگونه جنگ و تعارض عمیق و گسترده دوری کرده و تنها در پی هدف قرار دادن برخی اهداف نظامی در فلسطین اشغالی است.

این در حالی است که روز گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل نیز طی یک جلسه با مقامات این رژیم، از احتمال یک حمله و تعارض نظامی با ایران خبر داده بود.

نتانیاهو در این جلسه گفته بود: ما هیچ علاقه‌ای به گسترده کردن تعارض نداریم؛ اما برای هرگونه سناریویی آماده هستیم. ما با تمام قوا در مقابل ایران می‌ایستیم و بهتر است این اتفاق زودتر بیفتد و نه در آینده.

بر اساس اطلاعاتی که وزارت دفاع روسیه منتشر کرده است، در نهم آوریل دو فروند جت جنگنده اف 15 رژیم اسرائیل، اقدام به حمله به پایگاه T-4 در سوریه کردند که گفته می‌شود در این حمله 7 تن از مستشاران نظامی ایران نیز به شهادت رسیدند.

هرچند مقامات اسرائیلی هیچ‌گونه اظهارنظری در خصوص این حمله نکرده و مسئولیت آن را نیز طبق معمول بر عهده نگرفتند، «اسرائیل تایمز» بیان کرد، این حملات در پاسخ به شواهدی مبنی بر پرواز و یورش یک پهپاد قابل‌ انفجار و ورود آن به آسمان فلسطین اشغالی از سوی این پایگاه بوده است.

اسرائیل ادعا می‌کند، ایران پایگاه‌هایی با قصد استفاده از آن‌ها علیه این رژیم در سوریه دارد. بعد از این حملات در نهم آوریل اسرائیل جنگنده‌های خود را در آماده‌باش کامل نگاه داشته است. وزارت امور خارجه ایران بیان کرده که این حملات بی‌پاسخ نخواهد ماند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در شانزدهم آوریل در کنفرانسی خبری بیان کرد: رژیم صهیونیستی دیر یا زود پاسخ لازم را دریافت خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید