گزینه ترامپ از ریاست «سیا» انصراف می‌دهد!

    کد خبر :276234

گزینه رئیس جمهوری آمریکا برای ریاست سازمان مرکزی اطلاعات این کشور (سیا) به دلیل نقش داشتن و حمایت از شکنجه و ترس از رد صلاحیت، قصد انصراف از نامزدی این سمت را دارد.

«جینا هاسپل» گزینه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای تصدی پست ریاست سازمان سیا قصد دارد از نامزدی برای این سمت کناره گیری کند.

به گزارش ایرنا، گزینه رئیس جمهوری آمریکا برای ریاست سازمان مرکزی اطلاعات این کشور (سیا) به دلیل نقش داشتن و حمایت از شکنجه و ترس از رد صلاحیت، قصد انصراف از نامزدی این سمت را دارد.

این تصمیم هاسپل پس از آن گرفته شد که تنی چند از مقام های کاخ سفید درباره احتمال رد صلاحیت او در مجلس سنای آمریکا به دلیل نقش وی در برنامه های شکنجه سازمان سیا ابراز نگرانی کردند.

به نوشته واشنگتن پست به نقل از مقام های آمریکایی، هاسپل روز جمعه در جلسه ای در کاخ سفید گفته است که تمایل به کناره گیری دارد، اما پس از این جلسه ترامپ ضمن اعلام مخالفت با کناره گیری او تاکید کرده که از وی حمایت خواهد کرد.

هاسپل در سال 2002 زندانی مخفی را در تایلند اداره می کرده که از روش های وحشیانه مثل «غرق مصنوعی» برای بازجویی زندانیان در آن استفاده شده است.

گزینه ترامپ برای ریاست سازمان سیا که 33 سال در این سازمان فعالیت داشته، 3 سال پس از آن اقدام به از بین بردن فیلم های ضبط شده از شکنجه زندانیان در این زندان مخفی کرد.

هاسپل باید در جلسه ای در سنای آمریکا به پرسش های سناتورها پاسخ دهد و در صورت تایید صلاحیت، وی می تواند ریاست سازمان سیا را بر عهده گیرد.

بسیاری از سناتورهای آمریکا با اشاره به گذشته وی و ارتباطش با برنامه های شکنجه زندانیان در صلاحیت وی ابراز تردید کرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید