حمایت کنگره اینوتک سلامت از تولید کالای ایرانی در حوزه غذا

    کد خبر :276060

رئیس انستیتو تغذیه ای و صنایع غذایی کشور با اشاره به برگزاری کنگره اینوتک سلامت، گفت: این کنگره‌ می‌تواند ظرفیت و پتانسیل داخل کشور در جهت تولید کالای ایرانی در حوزه غذا را گسترش دهد.

به گزارش مهر، دکتر هدایت حسینی در آستانه برگزاری سومین کنگره اینوتک سلامت، اظهار داشت: این کنگره گامی برای توسعه فناوری در حوزه سلامت و آشنا کردن متخصصین ، تولیدکنندگان و دانشجویان نوآور با جدیدترین کالاهای سلامت محور است.

وی با اشاره به اینکه این کنگره در سه محور تغذیه و صنایع غذایی، تجهیزات پزشکی و فناوری سلامت برگزار می‌شود، افزود: تحقیقات زیادی در حوزه صنایع غذایی انجام شده ولی به محصول یا خدمت دانش بنیان تبدیل نشده است و در حال حاضر نیاز داریم که محققین و نوآوران این رشته با با نحوه تبدیل نتایج تحقیق به محصول و تجاری سازی آن آشنا شوند و صنایع غذایی کشور این فرصت را پیدا کنند تا ضمن آشنایی با نوآوری ها در این حوزه فرصت حمایت و کمک به تجاری سازی این محصولات را پیدا کنند.

امید است این خدمت از طریق برگزاری کنگره اینوتک سلامت به توسعه اقتصاد دانش بنیان در حوزه سلامت بویژه در بخش صنایع غذایی و تولید کالای ایرانی کمک نماید.

رئیس انستیتو تغذیه و صنایع غذایی کشور با بیان اینکه برگزاری کنگره اینوتک سلامت فرصتی بوده که دانشمندان و متخصصین وًصاحبان صنایع و دانشجویان دارای ایده های نوآورانه در کنار هم با انتقال تجربیات خود به توسعه فناوری و نو آوری و جلب حمایت های معنوی و مالی بپردازند، گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی برگزاری چنین کنگره‌ای می‌توانند ظرفیت و پتانسیل داخل کشور را در جهت تولید کالا و محصولات غذایی و آشامیدنی ایرانی گسترش دهد.

حسینی افزود: این رویداد فرصت خوبی برای معرفی محصولات و ایده های جدید بوده تا فناوران محصولات خود را در حضور سرمایه‌گذاران معرفی کنند و هسته‌های نوپا و شرکت‌ها شرایطی برایشان فراهم می‌شود که قبل از ورود مستقل به بازار غذای کشور درمعرض قضاوت و داوری اولیه از جانب متخصصان، صاحبان صنایع، حامیان مالی، سرمایه‌گذاران و سیاست‌گذاران قرار گیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید