گلستان میزبان هشتمین نشست ثبت جهانی پرونده جنگل‌های هیرکانی

  • اجتماعی
  • یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۴۷
    کد خبر :275434

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: هشتمین نشست ثبت جهانی پرونده جنگل ‌های هیرکانی از 17 اردیبهشت ماه به مدت دو روز در استان گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا،«ابراهیم کریمی» اظهار کرد: پرونده جنگل‌های هیرکانی در دیماه سال 96 به یونسکو ارسال شد و قرار است ارزیابان یونسکو در شهریورماه سال 97 بر اساس ضوابط یونسکو به ایران سفر کنند.

وی افزود: این نشست با همکاری سازمان میراث ‌فرهنگی، سازمان حفاظت از محیط‌زیست، سازمان جنگل‌ها و مراتع آبخیزداری کشور، کمیسیون ملی یونسکو ـ ایران، بنیاد سوکو و دانشگاه تربیت مدرس برگزار خواهد شد.

کریمی ادامه داد: این نشست در راستای آگاهی‌افزایی جوامع محلی، مدیران پایگاه‌های ملی و منطقه‌ای، مدیران محلی و استانی و همچنین کمیته راهبردی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که این نشست دو روزه با حضور نماینده بنیاد سوکو و نماینده iucn انجام می‌شود، تصریح کرد: قرار است آموزش‌های لازم تا پیش از ورود ارزیابان یونسکو به جوامع محلی داده شود و مسائل موجود در منطقه نیز مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: در این نشست محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور، فرهاد نظری مدیر کل ثبت آثار و حفظ و احیا میراث معنوی و طبیعی کشور و نمایندگانی از استان‌های گیلان و مازندران حضور دارند.

وی یادآور شد: تا پنجشنبه 20 اردیبهشت بازدیدی با حضور پرفسور کناب عضو هیئت مدیره بنیاد سوکو و مشاور بین‌المللی پرونده جنگل‌های هیرکانی به همراه علی قمی اویلی رئیس گروه میراث طبیعی سازمان میراث‌ فرهنگی و حسینی مسئول تهیه پرونده جنگل‌های هیرکانی از دانشگاه تربیت مدرس از سایت‌های استان گلستان شامل پارک ملی گلستان، جهان ‌نما، جنگل ابر و افراخته انجام می‌گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید