رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر خبر داد

فعالیت 700 کانون‌ روستایی هلال احمر در روستاها

  • اجتماعی
  • یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۳۳
    کد خبر :275428

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت:در 700 روستای کشور، کانون‌های روستایی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر فعالیت می‌کنند.

مسعود حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر یکی از بشردوست‌ترین اجتماع‌های انسانی است که در خدمت مردم بر اساس اصول هفت گانه فعالیت می‌کند.

وی به اهداف جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: تکریم انسان‌ها، تسکین آلام بشری، کمک به حفظ جان و نجات انسان‌ها و گسترش صلح و دوستی و صلح پایدار در جامعه از اهداف جمعیت هلال احمر است.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه بر اساس این اهداف، فعالیت‌های بسیاری در این جمعیت انجام می‌شود، تصریح کرد: یکی از سازمان‌هایی که در جمعیت هلال احمر تشکیل شده است، سازمان جوانان هلال احمر است.

حبیبی ادامه داد: در حال حاضر بیش از یک میلیون عضو در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر فعالیت می‌کنند که در سنین 5 تا 29 سالگی هستند.

وی با بیان اینکه این سازمان در قالب کانون‌ها به ارائه خدمت می‌پردازد، اظهار کرد: در حال حاضر کانون‌های دانش‌آموزی در 9600 مدرسه، کانون‌ غنچه‌های هلال‌احمر در 3500 مهدکودک، کانون‌های دانشجویی در 1200 دانشگاه و کانون‌های جوانان در 800 شهر و شعبه به فعالیت مشغول هستند.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به فعالیت کانون‌های طلاب در سطح کشور، افزود: همچنین در 700 روستای کشور، کانون‌های روستایی فعالیت می‌کنند.

آموزش مسئولیت پذیری به جوانان در راستای نشاط اجتماعی

حبیبی با بیان اینکه هلال احمر در دو محور بشردوستانه و امدادی به مردم ارائه خدمت می‌کند، خاطرنشان کرد: در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، جوانان را آموزش می‌دهیم تا به انسان‌ها کمک کنند.

وی با بیان اینکه این آموزش‌ها در تمام دوره‌ها است، تصریح کرد: در این کانون‌ها فرصت مسئولیت پذیری را به جوانان می‌دهیم و در تصمیم سازی‌ها از جوانان کمک می‌گیریم.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: در سطح کشور مجامع کانون‌های دانشجویی و جوان فعالیت دارند که در تصمیم سازی‌ها حضور دارند.

حبیبی یادآور شد: حضور جوانان، مسئولیت پذیری و پاسخگویی جوانان در این کانون‌ها باعث امید، نشاط و حرکت به سمت تعالی جامعه می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید