ترامپ و می درباره ایران و کره شمالی گفت وگو کردند

    کد خبر :275354

‘دونالد ترامپ’ رئیس جمهوری آمریکا و «ترزا می» نخست وزیر انگلیس درخصوص برجام و مساله کره شمالی تلفنی گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا،کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: ترامپ بر تعهد خود برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای تاکید کرد.
ترامپ روز شنبه 12 می (22 اردیبهشت) نظر خود را در مورد تمدید تعلیق تحریم های هسته ای اعلام می کند. وی تهدید کرده است درصورتی که اروپایی ها «نواقص» برجام را رفع نکنند، از آن خارج می شود.
روزنامه انگلیسی سان نوشت: بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس به منظور گفت و گو با مقام های ارشد دولت آمریکا و متقاعدکردن آن کشور برای ماندن در برجام امروز راهی واشنگتن می شود.
«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان نیز اخیرا به آمریکا رفته بودند تا ترامپ را به ماندن در برجام ترغیب کنند.
بسیاری از کشورها و ناظران بین المللی هشدار داده اند که عهدشکنی آمریکا بر برخی موضوعات دیگر از جمله مذاکره در مورد غیرهسته ای شدن شبه جزیره کره تاثیر منفی می گذارد چرا که غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را ثابت می کند.
ترامپ و می در تماس تلفنی خود درباره کره شمالی نیز گفت وگو کردند.
قرار است رئیس جمهوری آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی طی چند هفته آینده دیدار کنند.
تماس تلفنی ترزا می و ترامپ درحالی است که اظهارات شب گذشته رئیس جمهوری آمریکا در مورد چاقوکشی در انگلیس جنجالی به پا کرده است.
ترامپ روز جمعه طی سخنانی در «انجمن ملی سلاح» در شهر دالاس ایالت تگزاس با اشاره به بحران چاقوکشی در انگلیس گفت: آن ها تفنگ ندارند، آن ها چاقو دارند و سراسر کف بیمارستان ها آغشته به خون است. می گویند آنجا به بدی یک بیمارستان نظامی در منطقه جنگی است.
کاخ سفید در بیانیه خود اشاره ای به این موضوع نکرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید