فرانسه: اظهارات ترامپ درباره حملات تروریستی پاریس را محکوم می‌کنیم

    کد خبر :275337

وزارت امورخارجه فرانسه شنبه شب در بیانیه ای، اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص حملات تروریستی 2015 پاریس را محکوم کرد.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت خارجه فرانسه در این بیانیه افزوده است: فرانسه به شدت اظهارات دونالد ترامپ درباره حملات تروریستی 13 نوامبر سال 2015 پاریس را محکوم کرده و خواستار ادای احترام به قربانیان این حملات است.
در این بیانیه آمده است: هر کشوری قانون خاص خود برای حمل سلاح دارد و فرانسه افتخار می کند که با اعمال قوانین و اصول سخت برای خرید و فروش سلاح ونگهداری آن، کشور امنی است.
وزارت خارجه فرانسه اضافه کرده است: آزادی خرید و فروش سلاح در جامعه راه مناسبی برای دفاع از حملات تروریستی نیست بلکه بر عکس در انجام چنین حملات نقش خواهد داشت.
این بیانیه می افزاید: آمار قربانیان حمل سلاح به هیچ عنوان مساله تغییر قوانین برای حمل سلاح را ترغیب نمی کند.
پیش تر نیز «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری سابق فرانسه اظهارات شب گذشته رئیس جمهوری آمریکا در دفاع از حمل سلاح در این کشور و طعنه زدن به فرانسه را ‘شرم آور’ توصیف کرده بود.
رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در دیدار با نمایندگان ‘انجمن ملی سلاح’ که همان لابی های اسلحه در آمریکا خوانده می شوند، بر حمایت خود و دولتش از آنها تاکید کرد.
ترامپ که در شهر دالاس ایالت تگزاس آمریکا سخنرانی می کرد، خطاب به لابی های سلاح در آمریکا گفت: ‘حقوق شما در ماده الحاقی دوم، تحت محاصره قرار دارد؛ اما تا زمانی که من رئیس جمهور هستم، شما هرگز تحت محاصره قرار نخواهید داشت.
ترامپ در حالی که با سخنرانی اش توسط حامیان لابی حمل سلاح در آمریکا با شور و شوق استقبال می شد، از آنها خواست که در انتخابات آتی آمریکا به جمهوری خواهان رای بدهند تا به این وسیله از حق شان در ارتباط با اسلحه دفاع کنند.
ترامپ در ادامه سخنان خود برای توجیه قانون حمل سلاح در آمریکا به اقدامات تروریستی یک سال گذشته در فرانسه، آلمان و انگلیس اشاره کرد و قانون ممنوعیت حمل سلاح در این کشورها را به باد انتقاد گرفت.
صحبت های ترامپ در خصوص حملات تروریست در انگلیس نیز خشم مردم این کشور را برانگیخته است. وی گفت: آن ها تفنگ ندارند، آن ها چاقو دارند و سراسر کف بیمارستان ها آغشته به خون است. می گویند آنجا به بدی یک بیمارستان نظامی در منطقه جنگی است.
رئیس جمهوری آمریکا برای اثبات گفته های خود، به حمله تروریستی سالن تائر باتاکلان فرانسه اشاره کرد که در آن بیش از 90 نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.
13 نوامبر 2015 شهر پاریس شاهد چند حمله تروریستی بود که در این حملات 130 نفر کشته و 352 دیگر زخمی شدند.
گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید