الاخبار: سه تحرک تعیین کننده در مورد تنش میان ایران و اسرائیل در سوریه / آیا جنگ نزدیک است؟

    کد خبر :275054

الاخبار نوشت: در حالی که منتظر بیانیه رسمی دال بر دخالت اسرائیل در تجاوز شبانه به پایگاههای نظامی در سوریه اتفاق افتاد هستیم، باید گفت تل آویو به یکباره در را به روی مبارزه طلبی های بی سابقه ای با محور مقاومت، گشوده است. این بار اسرائیل در برابر طرفی قرار گرفته است که در مرکز محور قرار دارد، یعنی ایران.

به گزارش انتخاب، این رسانه عرب زبان ادامه داد: اطلاعات رسیده از دمشق حکایت از آن دارد که تعدادی از پایگاهای نظامی محل حضور نیروهای ایران در ساعت 10 و نیم شب در معرض حمله موشکی قرار گرفته است. هنوز اطلاعات در مورد خسارتهای جانی مشخص نیست؛ با این حال، این مساله می تواند سقف چالشها بین تل آویو و تهران را بالاتر ببرد.

پیش از این اتفاق، همه دقت زیادی در نوعیت مجموعه ای از دیدارهای صورت گرفته داشتند که هر یک به نحوی در نقطه ایران به تلاقی می رسیدند؛

– دیدارهای آمریکایی -اروپایی در مورد نظر ترامپ در خصوص توافق هسته ای با ایران، با گرایش به اقدامی یک جانبه از سوی ایالات متحده که می تواند سبب تعطیل برجام و آغاز بحران جدیدی بین تهران و غرب باشد.

– فشار اسرائیل و عربستان برای مجازات ایران از طریق تحریمها و وارد کردن ضربات به آن، با هدف مقابله با نفوذ روز افزون ایران در منطقه.

– فشار اسرائیل بویژه علیه آنچه «عملیات تمرکز» ایرانی در سوریه می نامد است و به گفته فرماندهی اسرائیل، این عملیات امنیت ملی صهیونیستها را تهدید می کند و حمله به تیفور با هدف کارشکنی در این عملیات صورت گرفت.

با اینکه اکنون با حمله دوباره اسرائیل، شرایط پیچیده تر شده است، تل آویو می گوید آماده مبارزه است و در همین راستا پیامهای تهدیدی را از طریق روسیه به سوریه و ایران رساند؛ پیامی مبنی بر اینکه جنگی ویران کننده را به راه می اندازد.

در مقابل، ساعاتی پس از حمله اسرائیل به تیفور، پاسخ ایران قطعی به نظر می رسید، اما تفصیلهای سیاسی و نظامی، حوادث منطقه و تلاشهای غرب در زمینه تعیین تکلیف برجام، نقش زیادی در تعیین زمان و طبیعت این پاسخ ایران داشت. حال حمله دوباره اسرائیل، تهران را در مقابل اصرار صهیونیستها برای پاسخ دادن به این حملات قرار داده است. امری که می تواند منجر به افزایش تنش ها شود، بدین معنا، اسرائیل می کوشد نبرد را براساس زمان بندی خود اداره کند.

این در حالی است که طبیعت حمله و اهداف مورد نظر آن، اشاره به آن دارد که اسرائیل پشت این حمله ایستاده است، با اینکه تا کنون هیچ منبع رسمی اسرائیلی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید