لوتوس اگزیج اسپرت 410 رونمایی شد

  • خودرو
  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۹:۴۰
    کد خبر :274829

لوتوس که از زیرمجموعه‌های جیلی چین به شمار می‌رود، مدل جدیدی با نام اگزیج اسپرت 410 ارائه کرده است که امکانات خود را از مدل اگزیج کاپ 430 قرض می‌گیرد.

لوتوس قصد دارد محدوده خودروی اگزیج (Exige) خود را با ارائه مدل جدیدی به نام اسپرت 410 گسترش دهد، که از برخی ویژگی‌ها و قطعات خودروی اسپرت اگزیج کاپ 430 بهره می‌برد. لوتوس اگزیج اسپرت 410، که در رتبه بالاتری نسبت به مدل 350 قرار می‌گیرد؛ در قسمت‌هایی مانند پیشرانه، سیستم تعلیق و آیرودینامیک امکانات اگزیج کاپ 430 را دریافت می‌کند.

اگزیج اسپرت 410 از پیشرانه ۳.۵ لیتری خورجینی ۶ سیلندر مجهز به سوپرشارژر کاپ 430 استفاده می‌کند، که برای تولید ۴۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن‌متر گشتاور کالیبره شده است. این مدل همچنین از خنک‌کننده (کولر) روغن و کلاچ بزرگ‌تر متعلق به خودروی لوتوس کاپ 430 بهره می‌برد. برای انتقال نیروی پیشرانه به چرخ‌ها از جعبه دنده ۶ سرعته دستی با نسبت‌ دنده‌های نزدیک به هم استفاده می‌شود، در حالی که اتصال تعویض دنده در داخل به وضوح قابل مشاهده است. جدیدترین محصول اسپرت لوتوس قادر است در زمان ۳.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد و در این میان بیشینه سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت مدل اگزیج کاپ 430 را با پیکربندی کوپه حفظ می‌کند.

خودروی اسپرت لوتوس کاپ 430 با بخشندگی هر چه بیش‌تر، شاسی، تعلیق و دمپرهای خود را به مدل اگزیج اسپرت 410 اهدا می‌کند. دمپرهای قابل‌تنظیم و سه‌راهه نیترون (Nitron) بازسازی شده‌اند و برای دست‌یابی به خواسته‌های آیرودینامیکی خودرو خود را تطبیق داده‌اند. همچنین از میله‌های ضد غلتش ایباخ (Eibach) در جلو و عقب خودرو به عنوان تنظیمات استاندارد بهره‌ گرفته می‌شود.

اگزیج اسپرت 410 از لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت کاپ 2 همراه با رینگ‌های فوق‌ سبک و دست‌ساز با رنگ سیاه و نقره‌ای استفاده خواهد شد. برای بهبود ترمزگیری خودرو نیز کالیبرهای ترمز چهار پیستونی AP Racing در ترکیب با دیسک‌های ترمز دوتکه J-hook بکار گرفته شده‌اند.

لوتوس برای کمک به کاهش وزن خودروی اسپرت 410، یک سیستم اگزوز کاملا تیتانیومی اضافه کرده است که ۱۰ کیلوگرم از وزن خودرو را کم می‌کند تا به وزن قابل ملاحظه ۱۰۵۴ کیلوگرم برسد. برند بریتانیایی زیر مجموعه جیلی، برای تعدادی از اجزای قابل مشاهده مانند پوشش پادری، سقف، تجهیزات داشبورد و سپر خودرو از قطعات فیبر کربن بهره می‌گیرد.

در حالی که لوتوس اگزیج اسپرت 410 یک خودروی جاده‌ای محسوب می‌شود، اما این خودروساز گزینه‌های گوناگونی از تجهیزات موتوراسپرت مانند دکمه خاموش‌کننده آتش، سوئیچ برقی الکتریکی، حذف کیسه هوا، فرمان بدون متعلقات کیسه هوا و مهار چهار نقطه‌ای را برای مشتریان ارائه می‌دهد. مالکان این خودرو همچنین می‌توانند قفس غلت‌گیر سازگار با مسابقات فرمول یک را با پرداخت هزینه بیش‌تر خریداری کنند. لوتوس اگزیج اسپرت 410 در بهترین حالت می‌تواند نیروی روبه‌پایینی معادل ۱۵۰ کیلوگرم تولید کند.

در فضای داخلی، فرمان آلکانترا و صندلی‌های اسپرت فیبر کربن لوتوس را پیدا خواهید کرد، که با تریم چرم خالص؛ یا آلکانترا و چرم همراه با دوخت متضاد عرضه می‌شوند. پکیج رنگ داخلی در قسمت‌های مختلف مانند محفظه‌های سیستم تهویه مطبوع، قاب پنجره‌ الکتریکی و کنسول مرکزی با رنگ‌های متضای ارائه خواهند شد. دیگر گزینه‌ها شامل سیستم تهویه مطبوع، قابلیت‌های آی‌پاد (ipod) و بلوتوث است.

آخرین و جدیدترین سبک طراحی لوتوس در خودروی اگزیج اسپرت 410 ارائه شده است که شامل طراحی جلوپنجره مشبک و برخی اصلاحات آیرودینامیکی می‌شود. این سبک طراحی ظاهری همچنین به مدل موجود اگزیج اسپرت ۳۵۰ لوتوس نیز اضافه خواهد شد. لوتوس اعلام کرده است که خودروی اگزیج اسپرت 410 در بازار ایالات متحده آمریکا فروخته نمی‌شود و در حال حاضر در بازارهای بریتانیا و اروپا به فروش خواهد رسید. هنوز جزئیات مربوط به قیمت این خودروی اسپرت جدید توسط سازنده اعلام نشده است، اما احتمالا تا روزهای منتهی به تاریخ فروش خبرهای بیش‌تری از آن منتشر شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید