نمایشگاه آثار هنرمندان کانادایی و فرانسوی

جمعه اول اردیبهشت بیش از ۴۰ نمایشگاه در پایتخت افتتاح می شود تا با آغاز دومین ماه فصل بهار رونق به گالری ها باز گردد.

 با پایان ماه فروردین و در اولین آدینه اردیبهشت ماه به نظر می رسد رونق دوباره به گالری ها بازگشته باشد. افتتاح بیش از ۴۰ نمایشگاه گروهی و انفرادی در گالری های پایتخت نشان از بازگشت گالری ها از تعطیلات بهاری می دهد. در ادامه به برخی از نمایشگاه هایی که جمعه اول اردیبهشت در پایتخت افتتاح می شود نگاهی می اندازیم.

نگارخانه ماه: نمایشگاه «کار» با نمایش آثار عکس بهروز رستگار ۱ تا ۱۲ اردیبهشت ماه در نگارخانه ماه برپا می شود. وی فارق التحصیل رشته معماری از دانشگاه Bntu – بلاروس است و تا کنون نمایشگاه های انفرادی در مرکز دوارتس رپوبلیکا بلاروس ٢٠٠٣، گالری وصال شیراز، کافه عکس تهران ،گالری ماه را برگزار کرده و در چندین نمایشگاه گروهی شرکت داشته است. نگارخانه ماه در خیابان افریقا، کوچه گلستان، شماره ۲۶ واقع است.

نگارخانه آتشزاد: نمایشگاه آثار نقاشیخط مهدی راضی با عنوان «فراسوی نیک و بد» جمعه یکم اردیبهشت ۹۶ در نگارخانه آتشزاد گشایش می یابد. مضمون آثار ارائه شده در این نمایشگاه ، شعرهای عباس کیارستمی کارگردان فقید سینمای معاصر ایران است و مهدی راضی تلاش نموده در آفرینش آثار خود ، بخش دیگری از فضای ذهنی کیارستمی را با این باور که زاویه ی دیدش جهانی بود و فراسوی زمان و مکان می اندیشید و با تاکید بر اینکه سینمای ( او ) شعر اوست و شعرش سینمای ( او )، به تصویر در بیاورد.

این نمایشگاه از ۳ تا ۱۰ اردیبهشت ماه ، همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در نگارخانه ی آتشزاد واقع در خیابان عباسپور (توانیر) شمالی، نبش کوچه هومان، نرسیده به میدان ونک ، شماره ۲۳ پذیرای علاقمندان خواهد بود.

نگارخانه کبیری: نمایشگاه «یار» در مدیای «میکس مدیا» با آثاری از شفق هادوی یکم اردیبهشت در نگارخانه کبیری افتتاح می شود. این نگارخانه در خیابان دیباجی جنوبی، بالاتراز پارک ارغوان، پلاک ۶۰ واقع است.

گالری ایوان: مجموعه ای از طبیعت پردازی های احمد وکیلی با عنوان «رو در رو با طبیعت» در گالری ایوان به نمایش در می آید. این نمایشگاه که «رو در رو با طبیعت» نام دارد روز جمعه اول اردیبهشت ماه با نمایش بیش از بیست اثر احمد وکیلی که با تکنیک آبرنگ خلق شده اند افتتاح می شود. گالری ایوان همانند نمایشگاه های گذشته، درصد متعلق به خود از محل فروش این آثار را به یکی از خیریه های معتبر اهدا خواهد کرد. نمایشگاه «رو در رو با طبیعت» ۱ تا ۱۵ اردیبهشت ماه در گالری ایوان به آدرس الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برپا می شود و علاقه مندان می توانند هر روز به جز شنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

نگارخانه لاله: نمایشگاه آثار منتخب چهارمین سالانه «تبادل چاپ دستی (کارت پستال)» اول اردیبهشت ماه در نگارخانه لاله گشایش می یابد. این سالانه با هدف تبادل و اشتراک گذاری تجربیات جدید هنرمندان شکل گرفته و در طول چند دوره، علاقه مندان زیادی را به خود جلب کرده است. این رویداد هر سال در دو بخش بهار و آزاد برگزار می شود. نمایشگاه آثار منتخب چهارمین سالانه تبادل چاپ دستی (کارت پستال) روز جمعه، اول اردیبهشت ۱۳۹۶ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ با حضور هنرمندان در نگارخانه لاله گشایش خواهد یافت و برای بازدید از ۲ تا ۱۹ اردیبهشت ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۹ به استثنای ایام تعطیل، ادامه خواهد داشت. نگارخانه لاله در خیابان فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله واقع است.

گالری فرشته: نمایشگاه عکس با موضوع «ایران در ابتدای دهه ۵۰» با آثاری از کن راسک عکاس کانادایی در گالری فرشته افتتاح می شود. بیش از هزار اسلاید از چشم‌ ندازهای فرهنگی- تاریخی ایران دهه پنجاه است که پس از ۴۰ سال ظاهر شده اند. مجموعه ای از این عکس ها شامل تصاویری است که راسک از چشم اندازهای تاریخی ـ فرهنگی شهرهای مختلف ایران برداشته و قرار است اول اردیبهشت ماه در گالری فرشته افتتاح شود. این نمایشگاه اول اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ در محل گالری شهرکتاب فرشته به آدرس خیابان شریعتی، نرسیده به پل صدر پلاک ۱۶۷۱ افتتاح می شود و نادر داودی نمایشگاه گردان آن است.

گالری نگاه: نمایشگاه گروهی از چهره های شناخته شده هنر یکم اردیبهشت در گالری نگاه افتتاح می شود. در میان اسامی هنرمندان نام هایی چون احمد آریامنش، عبدالحمید پازوکی، قاسم حاجی زاده، حسینعلی ذابحی، علی شیرازی، عین الدین صادق زاده، رضا هدایت و…دیده می شود. این گالری در خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)،خیابان غفاری،شماره ۶۴ واقع شده است.

گالری جرجانی: مجموعه پارازیت با نگاهی است به هویت فردی آدم ها، با نمایش آثاری از کامران غربی یکم اردیبهشت در گالری جرجانی واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک وی، کوچه خیام، پلاک ۴، زنگ ۱ برپا می شود.

گالری شیرین: نمایش طراحی و چاپ دستی مرجان سیدین یکم اردیبهشت تا ۱۳ در گالری شیرین برپاست. این گالری در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه ی سیزدهم، پلاک۵ واقع است.

گالری سیحون: نمایشگاه نقاشی علی ترقی جاه با عنوان «بهشت» در روز جمعه ۱ اردیبهشت ماه سال ۹۶ ازساعت ۴ الی ۸ عصر افتتاح خواهد شد. این گالری در خیابان وزراء، کوچه چهارم، شماره ۱۱ واقع است.

گالری دنا: نمایشگاه گروهی مولتی مدیا به نام «انسان دشواری وظیفه است» در گالری دنا برگزار می شود. فرشید پارسی کیا   گردآورنده این نمایشگاه است که در آن آثاری ازآرش تنهایی، محسن ثقفی، حمید جانی پور، بابک حقی، مصطفا دهقانیانف یاسمن رسولی، فرشید شفیعی،  زُروان، فرشاد عسگری کیا، سارا کاوه رحیم مولائیان، سیاوش مقیمیان، احسان نصری  و پرفورمنس آرت: الهام زارع نژاد ارائه می شود. نمایشگاه یادشده جمعه ۱اردیبهشت افتتاح  می شود و تا دوشنبه ۲۵ اردیبهشت برای بازدید علاقه مندان برپا خواهد بود. گالری دنا در خیابان طالقانی، خیابان سپهبد قرنی، کوچه سوسن، پلاک ۴ قرار دارد.

گالری راه ابریشم: ایزابل اشراقی هنرمند ایرانی_ فرانسوی قرار است عکس های خود از زادگاهش را  با عنوان «ریشه های من» در گالری راه ابریشم به نمایش در بیاورد. این نمایشگاه جمعه ۱ اردیبهشت افتتاح می شود و تا ۱۸ اردیبهشت در بلوار کشاورز، بین وصال و قدس، شماره ۲۱۰، طبقه چهارم ادامه دارد.

پروژه های آران: مجموعه های «فراتر و بالاتر»، «بنای یادبود آن چه از یاد رفته است» و «تن نوشت ها» با ارائه سه مجموعه از آثار اخیر نسترن صفائی به نمایش در می آید. این آثار در گالری آران واقع در خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر،پلاک ۵، ورودی حیاط برپا می شود.

فرهنگسرای نیاوران: آیین گشایش نمایشگاه انفرادی آثار عکاسی ایمان اعتمادی فر با عنوان «به رنگ طبیعت دو» جمعه  اول اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه  بیست اثر عکاسی را در معرض دید عموم قرار می دهد . تمامی این آثار با سبک رئال و رنگی و در اندازه ۶۰ در ۹۰ سانتیمتر روی بوم چاپ شده اند. در این عکس ها مناطق بکری از استان های مازندران، اصفهان، لرستان، گیلان و خوزستان در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد. این دوازدهمین نمایشگاه انفرادی این هنرمند  در طول فعالیت های هنری اش می باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید