ورود هیات نظامی عمان به ایران

  • سیاسی
  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۰:۲۱
    کد خبر :274523

چهاردهمین کمیسیون مشترک ایران و عمان با ورود هیئت نظامی عمان به ایران برگزار شد.
صبح امروز (شنبه 15 اردیبهشت‌ماه)، هیئت عالی‌رتبه نظامی کشور عمان به منظور برگزاری چهاردهمین نشست کمیسیون نظامی مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و عمان وارد تهران شد و با سردار قدیر نظامی معاون بین‌الملل ستادکل نیروهای مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش نامه نیوز، در اولین دور این مذاکرات روند پیشرفت توافقات و تعاملات و همچنین برنامه‌ریزی برای توسعه و تعمیق هر چه بیشتر روابط نظامی و انتظامی بین نیروهای مسلح دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست سردار نظامی رئیس ایرانی کمیسیون مشترک نظامی بین دو کشور، روابط نظامی، انتظامی و امنیتی نیروهای مسلح ایران و عمان را مثبت و رو به پیشرفت ارزیابی کرد و گفت: در حالی که روند روابط سیاسی و نظامی دو کشور به دلیل مواضع حکیمانه و خردمندانه رهبران دو کشور از شرایط مطلوبی برخوردار است، متاسفانه شرایط سیاسی – نظامی منطقه و جهان اسلام به دلایل مختلف روند نگران کننده و غیرقابل قبولی دارد.

وی در ادامه جنایت‌های تروریسم تکفیری با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای منطقه مانند عربستان و همچنین همگرایی برخی از کشورهای اسلامی مانند عربستان با رژیم صهیونیستی را دو عامل اصلی شکاف و بحران در منطقه و جهان اسلام دانست.

سردار نظامی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی به دلیل پیشتازی و مجاهدت در برابر تروریسم و نقش مستقیم در شکست حکومت خودخوانده داعش و پایبندی به موازین بین‌المللی و مواضع مستقل مورد فشار سیاسی، اقتصادی و امنیتی آمریکا و برخی کشورهای غربی قرار گرفته است، گفت: بر این اساس حفظ و تقویت توان دفاعی خود را برای دفاع قدرتمندانه از منافع و امنیت ملی حق طبیعی خود می‌دانیم و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به هرگونه تهدیدی از جانب دشمن پاسخ مقتدرانه خواهند داد.

سرتیپ راشد بن‌سعید البلوشی معاون رئیس ستاد نیروهای مسلح عمان و رئیس هیئت نظامی عمان در بخش دیگری از این نشست وجود تفرقه در جهان اسلام را عامل اصلی منازعات دانست و تاکید کرد: کشورهای منطقه و مسلمان بایستی با بازگشت به میز مذاکره و گفت‌وگو به رفع اختلافات بپردازند.

به گزارش تسنیم، قرار است هیئت نظامی عمان در ادامه سفر خود به ایران و در جریان برگزاری چهاردهمین کمیسیون نظامی مشترک بین ایران و عمان با برخی از مقامات و فرماندهان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ملاقات کند. همچنین ظرف چند روز آینده رزمایش مشترک امداد، نجات دریایی با مشارکت نیروی دریایی ارتش و سپاه و مرزبانی ناجا با نیروی دریایی و پلیس عمان در آبهای خلیج فارس برگزار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید