تندگویان اعلام کرد

راه‌اندازی شبکه کشوری سازمان‌های مردم نهاد جوانان/ استفاده از این شبکه برای اشتغالزایی

    کد خبر :274501

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی برای اعضای تشکل‌های جوانان در همایش «کارآفرینی» و «گردشگری» پایان هفته جاری، بر برون سپاری کارهای دولتی به تشکل‌های جوانان تاکید کرد.

محمدمهدی تندگویان در گفت‌و‍‌گو با ایسنا، با اشاره به برگزاری دو همایش «کارآفرینی» و «گردشگری» سازمان‌های مردم نهاد جوانان، از ١٩ تا ٢١ اردیبهشت‌ماه، گفت: از تشکل‌های کارآفرین تمام استان‌های کشور دعوت شده است تا برای شرکت در این دو همایش در استان‌های گیلان و تبریز حضور داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه نحوه برگزاری همایش‌های سازمان‌های مردم‌ نهاد جوانان از شکل همایش‌های نمایشی خارج شده است، افزود: طی برگزاری این دو همایش سه روزه، از 8 صبح تا 9 شب، کارگاه‌هایی برای توانمندسازی اعضای تشکل‌های مردم نهاد جوانان برگزار می شود.

معاون ساماندهی امور جوانان با اشاره به محتوای برنامه‌ریزی شده برای آموزش به این تشکل‌ها نیز توضیح داد: در حوزه کارآفرینی، آشنایی با مباحث حقوقی فضای کار، استارتاپ‌ها و سرمایه گذاری، محتواهای آموزشی در کنار این جوانان قرار می‌گیرد. از بهترین و نخبه‌ترین اندیشمندان این حوزه، برای حضور در این همایش دعوت شده است. این افراد در قالب پنل‌هایی به آموزش تشکل‌های مردم نهاد خواهند پرداخت.

تندگویان با اشاره به دعوت از مسئولان تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حضور در این همایش نیز تصریح کرد: با حضور اعضای این وزارت خانه در حوزه اشتغال و وام‌هایی که به این تشکل ها اختصاص می یابد نیز توضیحاتی به سمن‌های جوانان داده خواهد شد.

وی در ادامه درباره شکل‌گیری شبکه کشوری سازمان‌های مردم نهاد جوانان نیز افزود: با شکل گیری این شبکه تخصصی کشوری، در صورتی که بخواهیم با دولت یا هر سازمان دیگری وارد مذاکره شویم شبکه خودمان را برای یک کار کشوری در اختیارشان قرار می‌دهیم، برای مثال اگر وزارت جهاد کشاورزی بخواهد کاری در سطح کشور انجام دهد ما هم شبکه کارآفرینی که در حوزه کشاورزی فعال است را در اختیارشان قرار می دهیم.

به گفته معاون ساماندهی امور جوانان، سازمان‌های دیگر برای استفاده از ظرفیت این شبکه تخصصی، کافیست کارشان را برون‌سپاری کرده و تفاهم نامه‌ای را منعقد کنند تا تشکل‌های جوانان در سطح کشور آن را انجام دهند. این شبکه تخصصی تا پیش از این وجود نداشته و امسال ایجاد خواهد شد. با شکل‌گیری این شبکه گامی موثر در حوزه اشتغال برداشته خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید