سعودی ها با ساخت کلیسا در عربستان موافقت کردند

    کد خبر :274469

روزنامه غیر دولتی «ایجبت اندیپندنت» چاپ مصر روز جمعه نوشت: براساس توافقی که اخیرا میان ریاض و واتیکان امضا شده است، عربستان برای اولین بار با ساخت کلیسا در این کشور موافقت کرد.
این روزنامه به نقل از یک منبع نزدیک به پاپ اعلام کرد: این توافق میان کاردینال «جان لوئیس توران» رئیس شورای گفت و گوی ادیان واتیکان وابسته به پاپ و «محمد بن عبدالکریم العیسی» دبیرکل عربستانی اتحادیه جهان اسلام منعقد شده است.
به گزارش نامه نیوز براساس این توافق، یک کمیته مشترک مرکب از نمایندگان دو طرف برای نشست های آینده ایجاد می شود. همچنین این کمیته، هر دوسال یکبار نشست خواهد داشت.
«پل منجد الهاشم» نماینده پاپ در خاورمیانه نیز در این خصوص گفت: بحث هایی برای ساخت کلیسا در عربستان وجود دارد.
الهاشم تصریح کرد: سه تا چهار میلیون مسیحی در عربستان زندگی می کنند که امیدواریم این افراد، کلیسایی (برای عبادت) داشته باشند.
لوئیس توران رئیس شورای گفت و گوی ادیان واتیکان 18 آوریل (29 فروردین) برای نخستین بار به عربستان سفر و با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور دیدار و گفت و گو کرد.
«بشاره الراعی» رئیس کلیسای مارونی لبنانی، نیز نوامبر 2017 (آبان/ آذر 96) با پادشاه و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دیدار و گفت و گو کرد.
از سوی دیگر، بن سلمان در جریان سفر چند هفته ای خود به آمریکا، با گروهی از رهبران یهودی و مسیحی کلیسای کاتولیک در نیویورک دیدار داشت.
کشیش آمریکایی «براندن» نیز آوریل 2017 (فروردین/ اردیبهشت 96) اعلام کرد که مجوز تاسیس نخستین کلیسا در عربستان را ارائه کرده است که مقام های ریاض با آن موافقت کرده اند.
وی در گفت و گو با یک شبکه آمریکایی تاکید کرد، یک کلیسا که «امید» نام دارد، در ریاض در دست ساخت است و در آن هزاران مسیحی به عبادت مشغول هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید