بادامچی: شهردار تهران از میان هفت کاندیدای معرفی‌شده نخواهد بود

  • سیاسی
  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۴:۲۵
    کد خبر :274236

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی گفت: من معتقدم که شهردار تهران غیر از 7 کاندیدای معرفی‌شده از سوی شورای شهر است. افرادی که در بالای لیست کاندیداهای شهرداری تهران قرار دارند و نمرات بالاتری از سوی شورا دریافت کرده‌اند جامعیت و دید مدیریتی شهری لازم برای شهرداری تهران را ندارند.
محمدرضا بادامچی نماینده تهران و هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی به روند انتخاب شهردار تهران اشاره کرد و گفت: انتخاب شهردار تهران طولانی نشده است زمانی که استعفای آقای نجفی را قبول کردند اعلام شد که شهردار جدید را تا 22 یا 23 اردیبهشت‌ماه اعلام می‌کنند.

به گزارش اعتماد انلاین، او گفت: شورای شهر تهران، شاخص‌هایی را تعیین کردند و از اعضای شورا خواستند با توجه به این شاخصه‌ها، کاندیداها را معرفی کنند. 27 کاندیدا معرفی شدند که با توجه به رزومه‌ها این افراد به 7 نفر رسیدند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: من معتقدم که شهردار تهران فردی به غیر از 7 کاندیدای معرفی‌شده از سوی شورای شهر است.

بادامچی یادآور شد: به نظر می‌رسد افرادی که در بالای لیست کاندیداهای شهرداری تهران قرار دارند و نمرات بالاتری از سوی شورا دریافت کرده‌اند جامعیت و دید مدیریتی شهری لازم برای شهرداری تهران را ندارند.

او در ادامه گفت: البته انتخاب شهردار تهران با شورا است و به ما ارتباطی ندارد اما استنباطی که من از نگرش شورا و بعضی از دوستانی که در آنجا هستند دارم، فکر نمی‌کنم که اعضای شورا یک‌بعدی فردی را به‌عنوان شهردار معرفی کنند و حتماً به فردی خواهند رسید که جامعیت دیدگاهی ازنظر توسعه شهری پایدار داشته باشد. بسیار مهم است که در شهر، ترافیک پایدار، منظم و روان داشته باشیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: شهر باید بدون اینکه شهروندان مورد اذیت قرار بگیرند دارای درآمد پایدار باشد. شهرداری که انتخاب می‌شود باید بر روی شهرهای دنیا از نظر فنی و علمی شناخت داشته باشد که به نظر می‌رسد این دیدگاه‌ها مورد توجه اعضای شورای شهر است.

بادامچی در پایان تاکید کرد: احتمال دارد که شهردار از میان لیست 7 نفره اعضای شورای شهر هم باشد اما فردی شهردار خواهد شد که شهر تهران را با شهرهای هم‌تراز خودش مقایسه کند. تهران در شرایط معمولی 8/5 میلیون نفر و در شرایط مهمان‌پذیر 15- 16 میلیون جمعیت دارد. بنابراین شهردار تهران باید توانمند باشد و دیدگاه استراتژیک و جامع‌نگری علمی را مدنظر داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید