اپوزیسیون ونزوئلا: انتخابات را تحریم می‌کنیم

    کد خبر :274053

مخالفان دولت ونزوئلا خواهان تحریم انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار است در تاریخ ۲۰ مه برگزار شود، شدند و از کسانی که در این انتخابات نامزد شده‌اند، خواستند که از رقابت کنار بکشند.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، ائتلاف اصلی مخالفان دولت ونزوئلا که به ائتلاف موسوم به «میز گرد اتحاد دموکراتیک» مشهور است، در بیانیه‌ای گفت: هیچ کس نباید در انتخابات شرکت کند و باید خیابان‌ها را خالی بگذاریم.

در این بیانیه تاکید شد: این اقدام علامت واضحی است مبنی بر اینکه همه، حکومت مادورو (رئیس جمهور ونزوئلا) و تقلب انتخاباتی را رد می‌کند.

این در حالی است که در این انتخابات تنها دو کاندیدای رقیب علیه نیکولاس مادورو وجود دارد که هر دوی آن‌ها از حامیان سابق هوگو چاوز رئیس جمهور فقید ونزوئلا هستند، اما از دولت فعلی فاصله گرفته‌اند.

تنها مخالف جدی مادورو که می‌تواند برای او رقیب مهمی محسوب شود، “هنری فالکون” شهردار سابق در این کشور و فرماندار یکی از ایالت‌ها است که ۵۶ سال سن دارد و درخواست تحریم انتخابات را لغو کرده است.

کاندیدای دیگر نیز یک کشیش نه چندان مشهور به نام “خامیر درتوچی” است.

دلسا سولورزانو، یکی از چهره‌های مخالف دولت ونزوئلا به خبرنگاران گفت: ما از هنری فالکون تقاضا می‌کنیم که از مشارکت در این “نمایش مضحک” خودداری کند.

هنری راموس آلوپ، رئیس سابق پارلمان ونزوئلا گفت: انتظار می‌رود که تعداد چشمگیری از مردم این اتفاقات را تحریم کنند و جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که ممکن است چیزی نزدیک به ۶۰ درصد رای دهندگان آن را تحریم کنند.

این در حالی است که بحران اقتصادی همچنان در ونزوئلا ادامه دارد؛ بحرانی که صندوق بین‌المللی پول آن را یکی از بدترین بحران‌های اقتصادی تاریخ مدرن خوانده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید