30 درصد مدارس استان اردبیل نیازمند بازسازی

  • اجتماعی
  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۵:۰۹
    کد خبر :273715

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: 30 درصد مدارس استان اردبیل نیازمند بازسازی و استانداردسازی است.

به گزارش ایسنا، «دولت لطفی» در نشست با خبرنگاران با اشاره این که سال گذشته 17 مدرسه با مشارکت خیرین تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شده است، گفت: 17 مدرسه در سال 96 از محل کمک های خیرین به آموزش و پرورش تحویل داده شده بطوریکه از ابتدای سال 96 تا امروز نیز 18 مدرسه نیز در حال تجهیز و ساخت است.

به گفته وی، از زمان آغاز به کار مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان تا به امروز 1459 کلاس درس در قالب 369 مدرسه در استان اردبیل احداث شده است.

لطفی با بیان اینکه 30 درصد فضاهای آموزشی در سطح استان توسط خیرین استانداردسازی و ساخته شده است، خاطرنشان کرد: استان اردبیل در برخورداری روستاها از مدارس نسبت به متوسط کشوری وضعیت خوبی دارد بطوریکه دارد که نقش مجمع خیرین استان در راستای احداث مدارس در روستاها و تعمیر و تجهیز آنها بسیار بااهمیت است.

وی با بیان اینکه سال گذشته از محل اعتبارات ملی و استانی 20 مدرسه با 89 کلاس درس توسط اداره کل نوسازی استان تجهیز، تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: در کنار این مدارس نیز یک سالن ورزشی و یک کارگاه هنرستان احداث شده است.

لطفی با یادآوری اینکه هم اکنون 76 پروژه نیمه‌تمام در استان داریم که تکمیل آنها نیازمند 41 میلیارد تومان اعتبار است، تصریح کرد: در حال حاضر 233 هزار دانش‌آموز در سه هزار و 344 مدرسه و 10 هزار کلاس درس در استان تحصیل می‌کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل یادآور شد: در پنج سال گذشته 33 میلیارد تومان برای استانداردسازی تأسیسات حرارتی در مدارس استان هزینه شده بطوریکه با این وجود تأسیسات حرارتی 923 مدرسه که چهار هزار و 112 کلاس درس را شامل می‌شود نیازمند استانداردسازی است.

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل همزمان با گرمیداشت بیستمین سالگرد تأسیس مجامع خیرین مدرسه‌ساز دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل نیز 19 اردیبهشت‌ماه در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید