اوپک درباره قیمت‌ها بحث نمی‌کند

  • اقتصادی
  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۳۶
    کد خبر :273420

وزیر نفت کویت اعلام کرد اوپک در دیدار بعدی خود در ژوئن به ثبات بازار و کنترل اشباع عرضه و نه قیمت‌ها متمرکز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بخیت الرشیدی وزیر نفت کویت، در پاسخ به اینکه آیا اوپک به دنبال اظهارات ماه گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که این گروه را متهم کرده بود قیمت‌های نفت را به طور غیر واقعی بالا برده است، تولید خود را برای پایین بردن قیمت‌ها افزایش خواهد داد؟ گفت: ما به هیچ وجه درباره قیمت‌ها بحث نمی‌کنیم. ما به ثبات بازار و مدیریت مازاد عرضه که تاثیر بزرگی بر ذخایر در بازارهای جهانی دارد، متمرکز می‌شویم تا ثبات بازار برای تولیدکنندگان و مشتریان را تضمین کنیم.

بر اساس گزارش رویترز، وزیر نفت کویت این اظهارات را یک روز پس از تلاش اعضای پارلمان کویت برای استیضاح وی مطرح کرد. رشیدی گفت: وی پیش از برگزاری رای عدم اعتماد در هفته آینده قصد ندارد استعفا کند.

از سوی دیگر خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی، در گفت‌وگو با روزنامه اقتصادی عرب زبان “الاقتصادیه” اعلام کرد تولیدکنندگان نفت جهان تا پایان سال ۲۰۱۸ به محدود کردن عرضه ادامه خواهند داد. با این حال بازارهای نفت را زیر نظر دارند و در صورت لزوم در برنامه‌هایشان تغییراتی صورت خواهند داد.

فالح گفت: قیمت‌های نفت از سوی بازار مشخص می‌شود و نوسان به نفع تولیدکنندگان یا مشتریان نیست.

کشورهای اوپک و غیر اوپک با هدف پایان دادن به اشباع عرضه جهانی و تقویت قیمت‌ها توافقی را از ژانویه سال ۲۰۱۷ برای محدود کردن عرضه به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز به اجرا گذاشته‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید