پیش بینی سناتور آمریکایی: اگر چیزی تغییر نکند، ترامپ قطعا برجام را ترک می کند

    کد خبر :273247

سناتور «باب کورکر» این احتمال را مطرح کرد که در صورت «تغییر» نکردن برجام، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برخلاف خواست و هشدار های جامعه جهانی از این توافق خارج خواهد شد.
به گزارش ایرنا، این سناتور جمهوریخواه به شبکه سی.ان.بی.سی گفت: چندین بار با رئیس جمهوری صحبت کرده ام. شب گذشته هم با او صحبت کردم. به نظر من، اگر چیزی تغییر نکند، او قطعا توافق را ترک می کند.
این سناتور اهل ایالت تنسی اظهار داشت که آمریکایی ها «حدود یک سال» است که روی چارچوبی در زمینه «آزمایش موشک های بالستیک [ایران]، بهتر کردن بازرسی ها، و بندهای غروب [در برجام]» کار می کنند.
وی همچنین گفت که نمایش تلویزیونی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل علیه ایران را ندیده است. اما او تاکید کرد که هدف نتانیاهو «تاثیر گذاشتن بر دولت آمریکا بود.»
نخست‌ وزیر رژیم اشغالگر قدس دوشنبه ‌شب در اقدامی نمایشی، مدعی شد اسنادی در اختیار این رژیم است که نشان می‌ دهد ایران پیش از برجام، برای رسیدن به تسلیحات هسته ‌ای تلاش می ‌کرده و پس‌ از این توافق، آن فعالیت‌ ها را به‌ صورت مخفیانه ادامه می ‌دهد.
تلاش نتانیاهو برای شبه افکنی در برجام برای «لغو یا اصلاح» آن در حالی است که قرار است ترامپ 22 اردیبهشت (12 می) درباره ادامه تمدید تحریم ها علیه ایران تصمیمش را اعلام کند.
کورکر که ریاست کمیته روابط خارجی سنا را برعهده دارد، اخیرا در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس احتمال داد که ترامپ 12ماه می از برجام خارج شود.
کورکر همچنین افزود: توافق ایران، مساله ای است که در ماه مه به آن پرداخته می شود و اکنون به نظر نمی آید که تمدید شود مگر آنکه شرکای اروپایی ما بتوانند واقعا در یک چارچوب به توافق برسند. احساس نمی کنم که به چنین توافقی برسند. البته ما تا آن تاریخ زمان داریم ممکن است تغییراتی ایجاد شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید