سفر تبلیغی 80 قاری و حافظ در ماه رمضان به 20 کشور

    کد خبر :27318

دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم اعلام کرد: 80 قاری، حافظ و گروه های تواشیح در ماه مبارک رمضان به 20 کشور اعزام می شوند شورای عالی قرآن، و بر اساس اعلام دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم، اعزام قاریان، حافظان و گروه های مدیح سرایی ممتاز جمهوری اسلامی ایران برای تلاوت قرآن و اجرای برنامه های قرآنی در ماه رمضان در دستور کار قرار دارد.
بر اساس این گزارش، با برنامه ریزی صورت گرفته توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پیش بینی اعزام بالغ بر 80 نفر از ممتازین عرصه تلاوت، حفظ و تواشیح به بیش از 20کشور جهان صورت گرفته که این اعزام ها از آغازین روزهای ماه رمضان شروع شده و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.
کشورهایی مانند چین، هندوستان، عراق، زامبیا، آفریقای جنوبی و … مقصد اعزام نخبگان قرآنی کشور هستند.
سیاستگذاری ها در حوزه اعزام های تبلیغی خارجی در کمیته اعزام و دعوت از قاریان انجام و توسط مرکز بین المللی تبلیغ در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با همکاری رایزنی های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اجرایی می شود.
دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم وابسته به شورای عالی قرآن است.
کمیته اعزام و دعوت از قاریان در 23 دی سال 1370 به دنبال فرمان مقام معظم رهبری تاسیس شد تا ضمن ساماندهی امور مربوط به اعزام اساتید و قاریان ایرانی به خارج از کشور جهت اجرای برنامه های تبلیغی و حضور در مسابقات بین المللی، از اساتید و قاریان غیر ایرانی به داخل کشور نیز دعوت کند.
عدم تمرکز در سیاستگذاری های مربوط به اعزام ها و دعوت ها، اعزام بدون قاعده به خارج از کشور، افت و خیز برنامه های تبلیغی خارج از کشور، دعوت های مکرر و بی ضابطه از اساتید و قاریان غیرایرانی، ناهماهنگی در انتخاب و اعزام نمایندگان جمهوری اسلامی ایران به مسابقات بین المللی قرآن و مواردی دیگر، شکل گیری این کمیته را ضرورت بخشید.
این کمیته دارای شورایی متشکل از اعضای حقیقی و حقوقی است که نمایندگانی از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه و سه نفر از اساتید و کارشناسان زبده قرآنی در آن حضور دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید