موسسات قرآنی 14 میلیارد ریال بن خرید نمایشگاه قرآن دریافت می کنند

    کد خبر :27314

معاون مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت از توزیع ١٤ میلیارد ریال بن ویژه خرید از نمایشگاه بین‌المللی قرآن بین مؤسسات قرآنی خبر داد. بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم محمد حسین فدوی گفت: هر یک از مؤسسات قرآنی می توانند با مشارکت 50 درصد تا سقف یک و نیم میلیون تومان بن خرید از نمایشگاه دریافت کنند.
وی افزود: نماینده هر مؤسسه قرآنی با در دست داشتن تصویر مجوز فعالیت، معرفینامه مدیر مؤسسه و کارت شناسایی می تواند با حضور در مصلای تهران و احراز هویت توسط نماینده مستقر اتحادیه تشکل‌های قرآنی، نسبت به واریز وجه به شعبه بانک شهر (مستقر در مصلی) اقدام و معادل دو برابر مبلغ واریزی، بن خرید از نمایشگاه دریافت کند.
فدوی اضافه کرد: همزمان در ١٤ استان کشور در قالب جشن رمضان چهار میلیارد ریال بن خرید از نمایشگاه‌های استانی با مشارکت 50 درصد توسط ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مؤسسات قرآنی متقاضی، ارائه می‌شود.
به گفته این مقام مسئول 14 استان مورد نظر شامل آذربایجان شرقی، خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی، خوزستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، گیلان، مازندران، مرکزی و یزد است.

** روانشناسان کودک مشاوره رایگان می‌دهند
روانشناسان کمیته کودک و نوجوان بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن همزمان با برپایی نمایشگاه مشاوره رایگان به خانواده ها می‌دهند.
پنج مربی در بخش های مختلف کارگاه های هنری مانند کتاب سازی، خوشنویسی، نقاشی روی میز و دیواری، کلاژ( تیکه چسبانی)، طرح های تزئینی اطراف آیه های قرآنی، شن و ماسه های رنگی آماده آموزش به کودکان بازدیدکننده از نمایشگاه قرآن هستند.
در این بخش، کودکان می توانند با استفاده از انواع رنگها از آبرنگ و گواش تا مداد شمعی و مداد رنگی به نقاشی دیواری با موضوع های قرآنی و آزاد بپردازند و آموزش های لازم برای چگونگی استفاده از این رنگ ها به آنها داده می شود.
در بخش نوجوان نیز، مسائل دینی توسط مشاوران کودک و نوجوان و مشاوران خانواده به بازدید کنندگان ارائه می شود و نوجوانان با حضور در کلاس های آموزشی به صورت غیر مستقیم با تعالیم دینی و قرآنی آشنا می شوند.
تمامی برنامه های تدارک دیده شده برای نوجوانان با برنامه ریزی و طبق اصول روانشناسی انجام می شود در عین حال مشاوران خانواده نیز آماده ارائه مشاوره در حوزه های مختلف به خانواده ها هستند.
یکی دیگر از امکانات در این بخش روانشناسی نقاشی کودکان است، به گونه ای که خانواده ها می توانند با حضور در غرفه کودک و نوجوان از توضیحات روانشناسان بهره جویند و اطلاعاتی درخصوص روانشناسی نقاشی کودکانشان دریافت کنند.
در عین حال، آموزشهای لازم برای چگونگی گذراندن اوقات فراغت به والدین ارائه می شود تا خانواده ها با بهترین فرصت ها برای تدارک تابستان و اوقات فراغت برای کودکان آشنا شوند و بدانند می توانند هنر قرآنی را به عنوان بخشی از اوقات فراغت فرزندانشان در نظر بگیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید