فرماندار ویژه شهرستان ری تاکید کرد

لزوم مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست و تبدیل آن به فرهنگ

  • اجتماعی
  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۷:۱۲
    کد خبر :273127

فرماندار ویژه شهرستان ری با تاکید بر اینکه مردم باید در کنار شهرداری و سایر نهادهای دولتی خدمات رسان کار حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تخریب طبیعت و زمین را بر عهده گیرند، افزود: باید حفاظت از محیط زیست به فرهنگ عمومی تبدیل شود و مشارکت موثر شهروندان در این حوزه را شاهد باشیم.

هدایت الله جمالی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: محیط زیست با زندگی، سلامت و حیات مردم سر و کار دارد، لذا همه باید به این موضوع با حساسیت نگاه کنیم و حفاظت از آن را در اولویت اقدامات خود قرار دهیم. محیط زیست، بحث سلامت مردم است. دولت و مسئولین وظیفه صیانت از سلامت مردم را دارند و تمام برنامه‌های دولت و نهادهای مختلف باید به گونه‌ای باشد که در نهایت جامعه‌ای سالم‌تر و شاداب‌تر رقم خورد.

وی با بیان اینکه شهرداری با پول مالیات مردم خدماتی مانند جمع‌آوری زباله و تفکیک پسماندهای تر و خشک را انجام می‌دهد، ادامه داد: شهروندان باید بدانند که حفاظت از محیط زیست به طور مستقیم با اقتصاد شهر، توسعه کشور و معیشت ارتباط دارد. مسئله محیط زیست، یک مسئله اجتماعی است و باید در این زمینه تعهد اجتماعی ایجاد کنیم تا همه اقشار و آحاد جامعه در قبال این مسئله مهم احساس تعهد کنند.

وی تاکید کرد: زمانی که هزینه‌های شهرداری از لحاظ جمع‌آوری پسماند کم شد این نهاد خدمات رسان می‌تواند اقدامات عمرانی گسترده و زمینه‌های توسعه پایدار شهر را ایجاد کند، لذا باید همه شهروندان با مشارکتی موثر، زمینه توسعه شهر را فراهم کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید