قطع شدن آب شهر «مادوان» و حومه در پی بروز زلزله «سی سخت – یاسوج»

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۸:۴۵
    کد خبر :273103

فرماندار شهرستان بویراحمد از قطعی آب شهر «مادوان» و حومه در پی بروز زلزله «سی سخت – یاسوج» در این شهرستان خبر داد.

«شاهرخ کناری» در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: آب شهر «مادوان» و حومه به علت شکستگی لوله 14 اینچ شبکه انتقال آب واقع در دامنه کوه، قطع شد و هم اکنون در حال پیگیری برای وصل آن هستیم، با توجه به این که دسترسی به لوله به علت ریزش کوه دشوار است احتمالاً مردم این شهر تا فردا آب شرب نخواهند داشت و از طریق تانکر سیار آبرسانی می شود.

وی با بیان این که هم اکنون مشکل قطعی برق، تلفن همراه و ثابت در سطح شهرستان نداریم، گفت: چندین خانوار در سطح شهر یاسوج با مشکل گاز به علت ریزش دیوار منازل مواجه هستند که در حال برطرف کردن آن هستیم.

فرماندار بویر احمد با بیان این که هم اکنون امنیت و آرامش در سطح شهرستان‌ها برقرار است، خاطرنشان کرد: پنج مجتمع نان در سطح شهر یاسوج به صورت شبانه‌روزی نان مورد نیاز مردم را تأمین می کنند.

کناری با بیان این که راهداران موانع حاصل از ریزش کوه در برخی راه‌های مواصلاتی شهرستان‌های بویراحمد و دنا را جمع‌آوری و بازگشایی کردند، گفت: خسارت های شدیدی به ابنیه، تأسیسات، مخازن و چاه‌های آب و خوابگاه‌های دانشجویی وارد شده است.

وی از مردم خواست چنانچه منازل مسکونی آن ها به آسیب دچار شده است در روستاها به دهیاری‌ها و در شهرها به فرمانداری‌ها و بنیاد مسکن مراجعه کنند. دستگاه‌های اداری و دولتی هم میزان خسارت های وارده به ساختمان‌های دولتی را برآورد می کنند و به ستاد بحران و فرمانداری گزارش خواهند داد.

فرماندار بویر احمد با بیان این که تاکنون زلزله 5.2 ریشتری سی سخت تلفات انسانی نداشته است، گفت: اما در عین حال از 10 تا صددرصد به ساختمان‌های مسکونی شهری و روستایی شهرستان‌های بویراحمد و دنا خسارت وارد شده است.

به گزارش ایسنا، هنوز آمار دقیقی از میزان خسارت های مالی وارده در شهرستان‌های بویراحمد و دنا اعلام نشده است. همچنین همه دستگاه‌های عضو ستاد بحران استان در آماده‌باش کامل هستند.

105 نفر آخرین شمار مصدومان زلزله 5.2 ریشتری سی سخت

«جلال پوران‌فرد» رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز به خبرنگار ایسنا، گفت: زمین لرزه 5.2 ریشتری «سی سخت – یاسوج» تاکنون 105 مصدوم داشته است که از این تعداد 32 مصدوم بستری و 73 نفر به صورت سرپایی مداوا شدند. 55 مصدوم دیگر هم توسط آمبولانس‌های اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: ساعت 8:38 دقیقه زلزله «سی سخت – یاسوج» رخ داد که 15 اکیپ امدادی با اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد به منطقه مرکز زمین لرزه(روستای گنجه‌ای) اعزام شدند و به مصدومان خدمات‌رسانی کردند. مصدومیت مجروحان این زمین لرزه در حد شکستگی و کوفتگی بود. 80 نفر از مصدومان هم به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، یک نفر به بیمارستان امام سجاد و شماری به بیمارستان شهدای گمنام یاسوج منتقل شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید