راه اندازی کمپین جمعی از فرهنگیان برای انتخاب وزیر زن در آموزش و پرورش

    کد خبر :27310

جمعی از فعالان صنفی، رسانه ای و معلمان سراسر کشور با راه اندازی کمپینی خواستار انتخاب وزیر زن برای وزارت آموزش و پرورش در دولت دوازدهم شدند.عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان استان تهران روز چهارشنبه در رابطه با این کمپین به خبرنگار حوزه آموزش ایرنا گفت: این کمپین یک خواسته ملی محسوب می شود زیرا اکنون نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند اما تاکنون سهم بایسته ای در سطوح بالای مدیریتی نداشته اند.
مهدی بهلولی با بیان اینکه در رده های بالای مدیریتی، ادارات و وزراتخانه ها تعداد زنانی که پست های مدیریتی دارند در مقایسه با مردان بسیار کمتر است، اظهار داشت: با گذشت 39 سال از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون وزیر آموزش و پرورش از میان زنان انتخاب نشده است.
وی ادامه داد: با پایان کارزار انتخابات ریاست جمهوری و شروع دوره جدید دولت تدبیر و امید، فصل جدیدی از پویش فعالان صنفی و رسانه ای به جهت پیگیری مطالبات معلمان آغاز شده و در این آغاز دوباره، تلاش برای مطالبه گری و یادآوری شعارها و برنامه های ارائه شده در فصل انتخابات، از مهمترین فعالیت ها خواهد بود.
این فعال صنفی با بیان اینکه یکی از وعده های انتخاباتی حجت الاسلام والملسمین دکر حسن روحانی سپردن حداقل سی در صد از اعضای کابینه، اعم از وزارت و معاونان، به دست توانمند مدیریت زنان بود، یادآورشد: نیمی از دانش آموزان و بیشتر از نیمی از کارکنان وزارت آموزش و پرورش را دختران و زنان تشکیل می دهند و به نظر می رسد حضور یک زن به عنوان وزیر می تواند الگویی برای دیگر زنان باشد که با تلاش خود توانسته است به بالاترین سطح وزارتخانه برسد.
وی اضافه کرد: دولت دوازدهم اگر بخواهد وجهه و نام خوبی از خود بر جای بگذارد می تواند ضمن انتخاب یک فرد از میان زنان برای احراز پست وزارت آموزش و پرورش، از وی حمایت کند تا تجربه موفقی در این زمینه رقم بخورد.
عضو کانون صنفی معلمان تهران بیان داشت: همواره در میان اقشار مختلف جامعه این مساله تداعی شده که فرهنگیان صرفا حقوق و معیشت و کمبود دستمزد خود را در نظر گرفته و اعتراض دارند حال آنکه در میان فرهنگیان افرادی صاحبنظر و پیگیر در موضوعات مختلف همچون آموزش با کیفیت و رایگان هستند و به تمامی ابعاد آموزشی و پرورشی توجه دارند.
در بخشی از متن این کمپین که روز چهارشنبه در فضای مجازی منتشر و از فرهنگیان خواسته شده آن را امضا کنند، آمده است که جمعی از فعالان صنفی و رسانه ای به همراه معلمان و فرهنگیان سراسر کشور به عنوان امضا کنندگان این کمپین، ضمن یادآوری وعده های انتخاباتی آقای روحانی ،خواهان سپردن سکان مدیریت وزارت اموزش و پرورش به یکی از بی شمار زنان توانمند جامعه ایرانی هستیم که به ناحق در این سال ها از حق مدیریت سیاسی کشور محروم مانده اند.
این کمپین یادآورشده است: ما معتقدیم با چنین انتخابی، ضمن تحول در مسیر مدیریت آموزش و پرورش با توجه به توانمندی زنان ایرانی زمینه برای الگو سازی صحیح در راستای افزایش کارآمدی و اعتماد به نفس دختران و زنان جامعه ایرانی نیز فراهم خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید