واگذاری ۲۵ مدرسه دولتی به بخش خصوصی در عربستان

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۶:۴۷
    کد خبر :273058

مقامات عربستان سعودی به عنوان بخشی از اصلاحات اقتصادی طراحی شده به منظور کاهش فشار مالی بر دولت این کشور نسبت به واگذاری ۲۵ مدرسه دولتی به بخش خصوصی دستور داده‌اند.

به گزارش ایسنا، دولت عربستان هفته گذشته اعلام کرده یکی از اهداف تعیین شده در این کشور، کسب ۹ تا ۱۱ میلیارد دلار درآمد غیرنفتی دولتی از طریق خصوصی سازی بوده و در این روند خصوصی سازی مدارس از اولین گام ها محسوب می شود.

اداره اطلاع رسانی رسمی عربستان سعودی بدون ارائه جزییات اعلام کرده که کابینه وزرای این کشور یه کمیته نظارتی برای بخش آموزش و پرورش و اجرای طرح “مدارس خصوصی” تشکیل داده است.

این طرح بخشی از برنامه اصلاحات وزارت آموزش و پرورش تحت چشم انداز ۲۰۳۰ و برنامه ای گسترده و تحت حمایت محمد بن سلمان به منظور اصلاح اقتصاد این کشور است.

این وزارت خانه در ماه ژانویه اعلام کرده بود مناقصه‌ای جهت واگذاری امتیازی طولانی مدت برای طراحی، ساخت، تامین مالی و ابقای امکانات ۶۰ مدرسه در جده و مکه از مهدکودک ها تا مدارس متوسطه برگزار خواهد کرد.

به گزارش رویترز، در گذشته دولت عربستان تمامی بودجه لازم برای این زیرساخت ها را به تنهایی تامین می کرد اما کاهش قیمت جهانی نفت در سال ۲۰۱۴ به شدت بودجه دولت این کشور را تحت تاثیر قرار داد و مقامات را به دنبال جذب مشارکت سرمایه گذاران خصوصی فرستاد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید