شرکت های ایرانی با اطمینان در کردستان عراق فعال تر شوند

    کد خبر :272982

‘نیچروان بارزانی’ نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، از شرکتهای ایرانی خواست با اطمینان خاطر دامنه فعالیتهای خود را در منطقه کردستان عراق گسترش دهند.

به گزارش ایرنا، بارزانی روز چهارشنبه در سخنان آغازین همایش فرصت های اقتصادی ایران و اقلیم در اربیل با تاکید بر وجود منافع مشترک بین اقلیم و جمهوری اسلامی ایران، بر آمادگی برای تلاش در زمینه تقویت این روابط تاکید کرد.
وی گفت: از هر تلاشی برای حل موانع موجود برای توسعه روابط اقتصادی و بسترسازی برای روابط راهبردی اقتصادی با ایران حمایت می کنیم.
بارزانی، همچنین با اشاره به مذاکرات اربیل و بغداد اظهار داشت: مذاکرات اربیل و بغداد کمک کرده است که بخش زیادی از مشکلات مرزها را براساس قانون اساسی عراق حل کنیم به نحوی که حل این مشکلات تاثیر‌ مستقیمی‌ بر توسعه روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با اربیل و عراق خواهد گذاشت.
وی با یادآوری حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم کردستان عراق و عراق بر ضرورت ایجاد مناطق آزاد بازرگانی بین دو طرف تاکید ورزید.
نخست وزیر اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: دولت اقلیم کردستان عراق با اختصاص زمین در تلاش برای ایجاد منطقه آزاد تجاری در مرز پرویزخان با جمهوری اسلامی ایران است و همزمان از دولت عراق می‌خواهیم با حمایت از این اقدام زمینه افزایش مبادلات اقتصادی بین عراق و ایران را فراهم‌ نماید.
بارزانی همچنین تصریح کرد این منطقه با وجود داشتن سه دروازه رسمی می کوشد پنج دروازه غیررسمی با جمهوری اسلامی ایران را با کمک دولت عراق به رسمیت شناخته تا بر حجم مبادلات بازرگانی و تجاری دو طرف افزوده شود.
همایش فرصت های اقتصادی ایران و اقلیم کردستان عراق صبح امروز چهارشنبه در اربیل به مدت دو روز آغاز بکار کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید