انتخابات خانه‌های مطبوعات در ۲۰ استان کشور آغاز شد

    کد خبر :27287

انتخابات هیات مدیره خانه‌های مطبوعات از ساعت ۱۰ صبح امروز به صورت الکترونیک آغاز شد.

نخستین انتخابات الکترونیک هیات مدیره خانه‌های مطبوعات از ساعت ۱۰ صبح امروز چهارشنبه ۱۰ خرداد و از طریق سامانه khanehmatbooat.ir آغاز شد و تا ساعت ۱۶ ادامه دارد.

بنابر اعلام ستاد مرکزی برگزاری انتخابات الکترونیک خانه‌های مطبوعات، این انتخابات در ۲۰ استان برگزار می‌شود و طبق برنامه نتایج انتخابات هیات مدیره هر استان به تفکیک آرای منتخبان تا پایان امروز اعلام می‌شود.

۲۲۱۲ نفر که عضویت آنها توسط خانه‌های مطبوعات هر استان و با نظارت ادارات ارشاد استان‌ها تایید شده، می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. بر این اساس، ۴۹۱ نفر به عنوان نامزد انتخابات تایید شده‌اند که از این تعداد ۳۶۳ نفر برای عضویت در هیات مدیره و ۱۲۸ نفر برای بازرسی نامزد شده‌اند.

اسامی و تصاویر نامزدهای انتخابات علاوه بر تعرفه‌های طراحی شده در سامانه خانه مطبوعات و قابل رویت برای هر عضو دارای حق رای، به صورت آنلاین روی سامانه قابل مشاهده است.

بر اساس این گزارش، انتخابات در استان‌های خوزستان، همدان، هرمزگان و زنجان به دلیل به نصاب نرسیدن اعضا یا نامزدها، در مرحله دوم برگزار می‌شود. همچنین انتخابات الکترونیکی در ۸ استان تهران، مرکزی، سیستان و بلوچستان، اصفهان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد، گلستان و گیلان به دلیل اینکه انتخابات آنها به تازگی برگزار شده، برگزار نمی‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید