ژاپن: سفارت خود را به قدس منتقل نمی کنیم

    کد خبر :272809

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن که در ساعات پایانی سه شنبه وارد سرزمین های اشغالی شد، تاکید کرد که سفارتخانه این کشور به قدس منتقل نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری وفا فلسطین، نخست وزیر ژاپن این سخنان را در دیدار سه شنبه شب با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر رام الله بیان کرده است.
آبه همچنین در این دیدار بار دیگر بر حمایت کشورش از روند سیاسی برای تشکیل دو دولت مستقل در فلسطین تاکید کرد و افزود: توکیو آمادگی دارد در تحقق عملیات صلح خاورمیانه سهیم باشد.
تشکیل دو دولت مستقل پس از شکست اعراب در جنگ سال 1967با رژیم صهیونیستی مطرح شد.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این دیدار تاکید کرد: راه حل بحران فلسطین، تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال 1967 به مرکزیت قدس شرقی است.
عباس گفت که آمریکا با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به عنوان یک کشور میانجی بی طرف از روند صلح کنار رفت.
وی 24 دی ماه 96 امضای فرمان ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس و اعلام پایتختی این شهر برای صهیونیست ها را به منزله پایان قرارداد سال 1993 اسلو (1372) خواند و گفت: طرح واشنگتن برای پیشبرد مذاکرات سازش که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا آن را «معامله قرن» خوانده «سیلی قرن» به فلسطینیان است.
ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 15 آذرماه 96 تصمیم خود برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور به این شهر را اعلام کرد.
تحلیلگران سیاسی، این اقدام را خط بطلانی بر طرح احتمالی سازش، نقض اساسی حقوق مردم فلسطین و نقض آشکار قطعنامه های بین المللی می دانند.
نخست وزیر ژاپن که شامگاه سه شنبه پس از دیدار با «عبدالله دوم» شاه اردن، وارد سرزمین های اشغالی شد، قرار است چهارشنبه شب، با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفت و گو کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید