یک جامعه شناس:

زندگی قربانی اسیدپاشی از مرگ بدتر است/ فروش اسید منوط به ثبت مشخصات خریدار شود

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۹:۰۸
    کد خبر :272479

یک جامعه شناس تاکید کرد که فروش اسید منوط به ثبت مشخصات خریدار شود.

صمدی راد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اسیدپاشی‌های اخیر گفت: بدیهی است زمانی که اسید در جامعه امروزی ما در این اندازه آسیب زاست برای فروش آن باید رسید و کارت ملی و حتی در صورت نیاز عکس فرد خریدار را ثبت کنند.

این جامعه شناس گفت: در مورد اسید پاشی‌ها برای مجرم باید اشد مجازات در نظر گرفته شود چون زندگی قربانی اسید پاشی از مرگ بدتر است و حتی در مواردی هم که اثبات می شود فردی که اسیدپاشی کرده بیمار روانی است اگر با این مسئله هم برخورد نشود و در جامعه عادی تلقی شود در آینده هرکسی به راحتی این اقدام را انجام می دهد و بعدا ادعا می‌کند که من روانی هستم.

وی ادامه داد: خطر دیگری هم که در جامعه وجود دارد این است که با وجود زیاد شدن مواد روانگردان و استفاده از کراک و …. افراد، مستعد رفتارهای خشونت آمیز می‌شوند که در این شرایط قوه قضاییه و پزشکی قانونی باید با ورود به این مسائل با تعیین بازدارندگی های قانونی، راه حل‌هایی که این حوادث را به حداقل برساند، پیدا کنند.

این جامعه شناس با توصیه به ارائه آموزش‌های اجتماعی به خصوص آموزش های آرامش روانی در سطوح مدرسه و جامعه گفت: مردم باید از تنش‌های داخل اجتماع رها شوند و به آرامش برسند ، آرامش، امنیت روانی به همراه دارد و امنیت روانی نیز امنیت اجتماعی را ایجاد می‌کند. این عوامل مثل حلقه‌های زنجیر به هم پیوسته اند و نمی‌شود از یکی از عوامل شروع کرد و انتظار داشت که این مشکلات از جامعه ریشه کن شود.

وی با اشاره به برخی راهکارهای آموزش‌ اجتماعی به افراد در راستای افزایش آرامش‌های روانی، گفت: بخشی از برنامه های تولیدی مثل رادیو با بودجه عمومی تولید می شود در نتیجه باید بهینه باشد و حداکثر استفاده منطقی از آن صورت بگیرد و پیام هایی مناسب در راستای آرامش های روانی هم در آن بیان شود.

صمدی با بیان اینکه جامعه ما درگیر عصبیت‌ها و تلاطم های فکری است، ادامه داد: دغدغه دیگر هم این است که چه کنیم که نبض جامعه عادی باشد و درگیر تلاطم های فکری و عصبیت نباشد؛ چرا که علل اصلی این درگیری‌ها نابرابری و تبعیض‌های اجتماعی و فقر است که باعث سرخوردگی شده و به شکل خشونت بروز می‌کند.

ریشه بخشی از مسائل اجتماعی، پرورش نسل‌هایی است که از بدو تولد درگیر استرس‌اند

صمدی تصریح کرد: ریشه بخشی از مسائل اجتماعی ما پرورش نسل هایی است که از بدو تولد به آن‌ها استرس وارد شده و در زمان بزرگسالی هم تحت تاثیر مشکلات و ترس‌های اجتماعی هستند.

وی اضافه کرد: ترس، ناشی از اقداماتی است که افراد می بینند و یا می شنوند و ترسی که در جامعه امروزی ما شکل گرفته فقط از مایع اسید نیست و از فرد اسید پاشی است که منطقش را از دست داده و ممکن است دست به هر اقدامی بزند.

این جامعه شناس با اشاره به گزارش های روانپزشکان و نهادهای رسمی درباره انواع “روان پریشی” و “روان رنجوری” در جامعه، گفت: اولویت، درمان جامعه و به آرامش رساندن آن است و در جامعه‌ای که شاهد دزدی و اختلاس و زمین خواری هستیم ، اقشار ضعیف جامعه توان مالی خود را مقایسه و احساس می‌کنند که حتی برای نیازهای اولیه و هزینه های بهداشتی درمانی خود نیازمندند و همین مسائل باعث نارضایتی و بدبینی در جامعه می شود و این احساسات در برخی موارد در میان افراد مختلف به شکل خشونت بروز پیدا می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید