آلمان، شریک نظامی جدید مصر

    کد خبر :272441

به دنبال تغییر موضع آمریکا در قبال مصر در سال‌های اخیر، این کشور بخش زیادی از سلاح‌ها مورد نیاز خود را از آلمان وارد می‌کند.

به گزارش بازتاب، به نقل از روسیا الیوم، پایگاه خبری “دیفنس وب” آمریکا تاکید کرد، واشنگتن دائما موضع خود را در قبال مصر به عنوان شریک نظامی تغییر می‌دهد، مساله‌ای که قاهره را وادار می‌کند برای تامین سلاح خود به دنبال منابع دیگری باشد.

این پایگاه خبری نوشت، درحالی که آمریکا مجددا در حال بازنگری در میزان کمک‌های نظامی خود به مصر است، قاهره برای تجهیز ارتش خود به سلاح‌های پیشرفته به دنبال منابع دیگری است.

به نوشته دیفنس وب، آلمان در کنار روسیه و فرانسه به بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان تسلیحات به مصر بدل شده و دولت آلمان در سال ۲۰۱۷ با ۲۵ درخواست صادرات سلاح به مصر موافقت کرده و در قبال آن حدود ۷۰۸ میلیون یورو از قاهره دریافت کرده است.

طی پنج سال اخیر میزان صادرات تسلیحات آلمان به مصر ۲۰۵ درصد افزایش یافته است.

به نوشته این پایگاه خبری، قراردادهای اصلی میان دو کشور متعلق به بخش دریایی شرکت “نیسین گروپ” است، مصر در معامله‌ای شامل خرید چهار زیردریایی به ارزش یک میلیارد یورو با آلمان به توافق رسیده است.

همچنین شرکت “دیهل دیفنس” آلمان ۳۳۰ موشک هوا به هوا به مصر فروخت و دیگر شرکت های آلمانی هم سلاح‌های سبک، نفربر و تانک‌ به مصر تحویل دادند.

دیفنس وب نوشت، صادرات سلاح آلمان به مصر طی ماه های اخیر افزایش یافته است. به نظر می‌رسد موضع آلمان در قبال مصر به عنوان شریک نظامی از زمان امضای قراردادی به ارزش هشت میلیارد یورو با شرکت “زیمنس” تغییر کرده که طبق این قرارداد این شرکت قرار است دو نیروگاه تولید برق در مصر بسازد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید