«تعطیلات زمستانی»، امسال اجرایی می‌شود؟

  • اجتماعی
  • سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۵:۵۹
    کد خبر :272353

رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از اجرایی شدن زود هنگام طرح تعطیلات زمستانی با هدف رونق گردشگری در استان‌های جنوبی کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا:علی‌اصغر مونسان ـ معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ـ که امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت همراه با دو معاون میراث فرهنگی و گردشگری خود در دوازدهمین همایش بین‌المللی خلیج‌فارس در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر حضور داشت، گفت: امیدواریم دولت و مجلس کمک کنند تا طرح تعطیلات زمستانی را پیگیری و اجرایی کنیم تا با اجرای این طرح خصوصاً در نیمه دوم سال بتوانیم به رونق و توسعه گردشگری کمک کنیم.

او با بیان این که سازمان میراث‌فرهنگی برای توسعه گردشگری در استان‌های جنوبی برنامه‌های مختلفی دارد و جذب سرمایه‌گذار یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که این سازمان دنبال می‌کند، ادامه داد: امیدواریم با اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه گردشگری استان‌های جنوبی شاهد روزهای پررونق‌تر برای گردشگری استان‌های جنوبی کشور باشیم.

خلیج فارس و روحیه استعمارستیزی مردمش زبان‌زد است

وی خلیج فارس را نقطه‌ای در کشور دانست که دارای روحیه استعمارستیزی و استکبارستیزی است و به دلاوری‌های رییس‌علی دلواری در این خطه از کشور اشاره کرد و گفت: در همه ادوار تاریخی صحبت از خلیج‌فارس بوده و ایرانیان همیشه با مردم مناطق مختلف دنیا در ارتباط بوده‌اند و دادوستد و تجارت داشته‌اند، ضمن این‌که از جمله اسناد تاریخی این منطقه می‌توان به «لیان» و «سیراف» اشاره کرد.

معاون رییس‌جمهور با بیان این که هر چند خلیج‌فارس ادامه آبراهه‌ای به‌نام دریای عمان است، اما یکی از بزرگ‌ترین آبراهه‌های دنیا دانست و تاکید کرد که آن را باید میراث ارزشمندی بدانیم که همیشه در ارتقاء و پیشرفت ایران نقش مهمی داشته است.

او تنوع و غنای جغرافیایی را یکی دیگر از امتیازات خلیج‌فارس دانست و افزود: این امتیازات و فرصت‌ها باعث شده تا ایرانیان همیشه در طول تاریخ از ظرفیت‌های بزرگ خلیج‌فارس در حوزه‌های مختلف استفاده کنند. شاید گفته شود که مردم ما همیشه پشت به دریا بوده‌اند و شاید این یک نقشه استعماری بوده که جلوی استفاده از این فرصت را گرفته است، درحالی‌که شهرهای جنوبی ایران باید از این فرصت به‌نحو مطلوب در توسعه اقتصاد استفاده کنند.

اختصاص اعتبار مناسب برای سواحل مکران

رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: خوشبختانه دولت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جزایر جنوبی از جمله سواحل مکران امسال اعتبارات خوبی برای رونق اقتصادی در استان‌های جنوبی و ساحلی اختصاص یافته است.

نقش خلیج فارس در حوزه گردشگری

او در ادامه به نقش خلیج‌فارس در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: گردشگری، اقتصاد سوم دنیاست و در ایجاد اشتغال نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و کارکرد مهمی در دنیا پیدا کرده است.

وی با بیان این‌که در کشور ما گردشگری کارکردی اقتصادی و اجتماعی دارد، اظهار کرد: این صنعت در حوزه اقتصادی می‌تواند به ایجاد اشتغال و درآمدزایی کمک کند.

معاون رییس جمهور با تاکید بر این‌که صنعت گردشگری در بخش اجتماعی با موضوعات مختلفی مانند بوم‌گردی توانسته است جلوی مهاجرت را بگیرد، اضافه کرد: گردشگری، مهاجرت معکوس را سبب شود، ضمن این‌که این صنعت توانسته است ایجاد درآمد کند و اوج آن در تعطیلات نوروزی بود که در استان‌های محروم نیز تأثیر زیادی داشت.

سیراف می‌تواند جهانی شود

وی افزایش و تقویت تعامل با جهان را یکی دیگر از کارکردهای مهم گردشگری در دنیا دانست که امروزه اهمیت بیشتری پیدا کرده است و گفت: با توجه به اهمیت خلیج‌فارس در حوزه اقتصادی و رونق گردشگری این آبراه بزرگ در حوزه میراث‌فرهنگی خصوصاً میراث ناملموس، ظرفیت‌های مهمی مانند ثبت دانش لنج‌سازی را به‌وجود آورده، ضمن این‌که سیراف یکی از مهم‌ترین مناطق تاریخی ایران است که می‌تواند ثبت جهانی شود.

مونسان بیان کرد: می‌توانیم با تلفیق میراث ملموس و ناملموس در بوشهر و دیگر مناطق خلیج‌فارس یک فرصت مهم برای توسعه و رونق اقتصادی در این منطقه بوجود آوریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید