مازنی: شهر شهردار می خواهد نه سیاستمدار

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۹:۵۹
    کد خبر :272000

یک نماینده مجلس شورای اسلامی درباره شهردار تهران گفت: تهران نیاز به یک شهردار دارد نه یک سیاست‌مدار، شهردار تهرانی باید کسی باشد که موانع توسعه را از میان بردارد.
احمد مازنی درباره مطرح شدن نام محمود حجتی به عنوان یکی از گزینه‌های شهرداری گفت: من در خصوص فرد خاصی نظر نمی‌دهم، به طور کلی معتقدم نباید برای شورای شهر که منتخب مردم است تعیین تکلیف کنیم. باید معیارها گفته شود و بر اساس آن انتخاب صورت بگیرد.

به گزارش ایلنا، این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از معیارها برای انتخاب شهردار این است که شهر بیش از آن که به سیاست‌مدار نیاز داشته باشد به شهردار نیاز دارد، گفت: بله، شهردار باید سیاست‌ورزی بلد باشد و سیاست را خوب بداند، اما جایگاهش بسیار مهم‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: درست است که شهرداری تهران یک جایگاه سیاسی است اما باید بیشتر هویت شهرداری داشته باشد، شهردار این شهر باید موانع تولید را از سر راه بردارد و عامل توسعه را ایجاد کند. باید بتواند با ارکان نظام که در بالاترین سطح آن مقام معظم رهبری قرار دارد و بعد مجلس و دولت هماهنگ باشد.

مازنی ادامه داد: شهردار تهران باید با بخش‌هایی که با شهرداری تهران در ارتباط هستند و تاثیرگذاری دارند هماهنگی داشته باشد.

نماینده مردم تهران در دهمین مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: نکته مهم بعدی در بحث شهرداری تهران این است که، اصلاح‌طلبانی که یکپارچه به یک نفر رأی داده‌اند توقع دارند شهردار یک اصلاح‌طلب تمام عیار باشد و به لحاظ مسئولیت‌پذیری مشخص باشد که یک جریان سیاسی مسئولیت وی را بر عهده می‌گیرد.

وی ادامه داد: شهردار تهران باید کسی باشد که به توسعه سیاسی کشور کمک کند و هر فردی که انتخاب شود ما به تصمیم شورای شهر احترام می‌گذاریم و به او کمک می‌کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: به عزیزان در شورای شهر توصیه می‌کنم از این فرصت به دست آمده استفاده کنند زیرا مشخص نیست که این فرصت چندسال دیگر به دست بیاورند و دوباره تکرار شود. توصیه می‌کنم به گونه‌ای تدبیر کنند که تمامی فرصت‌ها خرج خدمت به مردم شود و مشکلات شهر را حل کنند.

مازنی در پاسخ به این سوال که رئیس‌جمهور در چند سخنرانی اخیر انتقاداتی نسبت به بعضی از مدیران و وزرا داشتند و از روزه سکوت آنان گله‌مند بودند، چرا این مسائل را مطرح می‌کنند، عنوان کرد: ابتدا این سوال را از خود رئیس‌جمهور باید پرسید، من نمی‌دانم چرا ایشان چنین مسائلی را مطرح می‌کنند اما معتقدم رئیس‌جمهور به جای مطرح کردن این مسائل در سخنرانی‌ها و تریبون‌ها از اختیارات خودشان استفاده و اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اختیارات رئیس‌جمهور معرفی کردن وزرا است، اگر امروز فکر می‌کنند وزیری درست عمل نمی‌کند معرفی‌شان را پس بگیرند و آن وزیر را عزل کنند و از ایشان بخواهند که استعفاء دهند. رئیس‌جمهور این اختیار را دارد که شخصی را جایگزین شخص دیگری کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر رئیس‌جمهور به این نتیجه رسیده‌اند که مدیری درست عمل نمی‌کند،‌ آن وزیر یا مدیر را فرا بخوانند و با دادن تذکر،‌ راهنمایی و ارشاد کردن مشکل را برطرف کنند، خیلی مطلوب نیست که چنین بحث‌هایی در رسانه مطرح شود.

مازنی در پاسخ به این سوال که شاید مطرح کردن این مسائل در پشت تریبون‌ها از سوی رئیس‌جمهور برای این است که مدیران به طور شفاف بیان کنند، گفت: من به عنوان نماینده مجلس شاید من درباره هر یک از وزیران نظر خاصی داشته باشم رئیس‌جمهور برای اظهارنظرهای که می‌کنند باید توضیحاتی را دهند. اما اگر وزیری شایستگی ندارد کار ندارد آقای رئیس‌جمهور آن را تغییر دهد.

وی تاکید کرد: آقای روحانی یک رئیس‌جمهور قدرتمند است و این انتظار می‌رود که اگر شخصی با گفت‌وگو و یا توجیه تغییر نکرد آن فرد را تغییر دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید