کاخ سفید از ادعای ضد ایرانی خود عقب نشینی کرد

    کد خبر :271985

کاخ سفید با اصلاح بیانیه دیشب(دوشنبه شب) خود از ادعای وجود برنامه تسلیحات هسته ای در ایران عقب نشینی کرد.
بیانیه نخست کاخ سفید ساعاتی پس از سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی منتشر شد، اما بعد واشنگتن بی سروصدا نسخه اصلاح شده را جایگزین کرد.در این بیانیه کاخ سفید، جمله ‘ایران برنامه مخفیانه تسلیحات هسته ای دارد’ به ‘برنامه مخفیانه تسلیحات هسته ای داشت’ تغییر یافت.
پیتر الکساندر خبرنگار شبکه آمریکایی ان بی سی در توییتی به نقل از یکی از مقام های کاخ سفید مدعی شد که علت این اقدام اصلاح ‘خطای اداری’ بود.
به گزارش ایرنا، آژانس بین المللی انرژی هسته ای که تنها مرجع صالح شناسایی شده در برجام برای راستی آزمایی فعالیت های هسته ای ایران است، تاکنون در همه 10 گزارش فصلی خود پایبندی ایران به این توافق را تایید کرده است.
بیانیه کاخ سفید در تایید نمایش مضحکی از سوی نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس است که طی آن نتانیاهو مدعی شد اسنادی در اختیار دارد که نشان می دهد ایران پیش از برجام برای رسیدن به تسلیحات هسته ای تلاش کرده و پس از این توافق، آن فعالیت ها را به صورت مخفیانه ادامه می دهد.
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به این ادعاهای نتانیاهو گفت: برجام بر اساس راستی آزمایی و نظارت بر واقعیت ها استوار است و آژانس 10 بار پایبندی ایران به تعهداتش را تائید کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید